Droga S7 pomiędzy Tarczynem i Grójcem w budowie. A co z S7 do Warszawy?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-08-06
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy została podzielona na trzy odcinki:
- odcinek „A” od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
- odcinek „B” od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ długości 14,8 km,
- odcinek „C” od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Budowa ostatniego odcinka S7 Tarczyn – Grójec idzie już pełną parą. Prace w podziale na cztery zadania realizuje Mota Engil Central Europe, która w lutym ruszyła z pierwszymi robotami w terenie. Do wykonania jest droga ekspresowa S7 o nawierzchni betonowej w przekroju 2 x 2 x 3,5 m, węzeł drogowy Tarczyn Południe oraz przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową. Na koniec czerwca br. zaawansowanie finansowe kontraktu sięgało prawie 30 proc.
Prace na odc. C Tarczyn - obwodnica Grójca drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjecia: GDDKIA
W tym roku powinna ruszyć jeszcze budowa odcinka S7 Lesznowola – Tarczyn. Wykonawca prac - IDS-Bud czeka na wydanie decyzji ZRID. Decyzja powinna być wydana w trzecim kwartale tego roku.
Najtrudniejsza sytuacja jest na odcinku najbliższym Warszawy czyli S7 Warszawa węzeł Lotnisko – Lesznowola. Prace na etapie uzyskania decyzji ZRID miały aż 4 miesięczny poślizg i w maju doszło do zerwania kontraktu pomiędzy GDDKIA i firmą Rubau. Pod koniec lipca drogowcy ogłosili przetarg na dokończenie realizacji zadania, tj. całego etapu budowy po uzyskaniu decyzji ZRID od wojewody. GDDKIA na oferty czeka do 3 września 2019 r. Podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) planowane jest na luty 2020 r.
Planowany 29 km odcinek drogi S7 stanowi południowy wylot z Warszawy od granic miasta do istniejącej obwodnicy Grójca. Początkiem nowej S7-ki jest włączenie dwujezdniowej drogi w istniejący węzeł „Lotnisko" (km 0+300 m) na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2). Trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. Od węzła „Tarczyn Południe" S7 pobiegnie po starym śladzie drogi krajowej nr 7. Końcem opracowania jest włączenie dwujezdniowej drogi w miejsce przed węzłem „Grojec" (km 29+623) na obwodnicy Grojca.
Droga ekspresowa S7 i krajowa DK7 Gdańsk – Rabka leży w ciągu tras europejskich E28 (na odcinku z Trójmiasta do Elbląga) i E77 (od Elbląga na południe). Do pełnego domknięcia drogi ekspresowej S7 brakuje jeszcze fragmentu od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do Warszawy, Warszawa - Grójec, obwodnicy Skarżyska Kamiennej, oraz większości trasy w woj. małopolskim tj. granica z woj. świetokrzyskim - Kraków i Zakopianki Lubień - Rabka Zdrój.