Droga S7 pomiędzy Tarczynem i Grójcem w budowie. A co z S7 do Warszawy?
Zaawansowanie prac na odcinku drogi ekspresowej S7 Tarczyn - Grójec. Stan lipiec 2019 r. Zdjęcia: GDDKIA

Odcinek pomiędzy Tarczynem i obwodnicą Grójca to zdecydowanie najbardziej zaawansowany w realizacji fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Trwa jego budowa i widać już wyraźny zarys nowej trasy obok starego śladu drogi krajowej nr 7. Najdalej od wbicia łopaty jest fragment prowadzący z Warszawy do Lesznowoli. Odcinek czeka na nowego wykonawcę, co zdecydowanie wydłuży powstanie ekspresówki z Warszawy do Krakowa.

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy została podzielona na trzy odcinki:

  • odcinek „A” od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,

  • odcinek „B” od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ długości 14,8 km,

  • odcinek „C” od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Budowa ostatniego odcinka S7 Tarczyn – Grójec idzie już pełną parą. Prace w podziale na cztery zadania realizuje Mota Engil Central Europe, która w lutym ruszyła z pierwszymi robotami w terenie. Do wykonania jest droga ekspresowa S7 o nawierzchni betonowej w przekroju 2 x 2 x 3,5 m, węzeł drogowy Tarczyn Południe oraz przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową. Na koniec czerwca br. zaawansowanie finansowe kontraktu sięgało prawie 30 proc.

 

Prace na odc. C Tarczyn - obwodnica Grójca drogi ekspresowej S7

Prace na odc. C Tarczyn - obwodnica Grójca drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjecia: GDDKIA

W tym roku powinna ruszyć jeszcze budowa odcinka S7 Lesznowola – Tarczyn. Wykonawca prac - IDS-Bud czeka na wydanie decyzji ZRID. Decyzja powinna być wydana w trzecim kwartale tego roku.

Najtrudniejsza sytuacja jest na odcinku najbliższym Warszawy czyli S7 Warszawa węzeł Lotnisko – Lesznowola. Prace na etapie uzyskania decyzji ZRID miały aż 4 miesięczny poślizg i w maju doszło do zerwania kontraktu pomiędzy GDDKIA i firmą Rubau. Pod koniec lipca drogowcy ogłosili przetarg na dokończenie realizacji zadania, tj. całego etapu budowy po uzyskaniu decyzji ZRID od wojewody. GDDKIA na oferty czeka do 3 września 2019 r. Podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) planowane jest na luty 2020 r.

 

Planowany 29 km odcinek drogi S7 stanowi południowy wylot z Warszawy od granic miasta do istniejącej obwodnicy Grójca. Początkiem nowej S7-ki jest włączenie dwujezdniowej drogi w istniejący węzeł „Lotnisko" (km 0+300 m) na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2). Trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. Od węzła „Tarczyn Południe" S7 pobiegnie po starym śladzie drogi krajowej nr 7. Końcem opracowania jest włączenie dwujezdniowej drogi w miejsce przed węzłem „Grojec" (km 29+623) na obwodnicy Grojca.

 

Droga ekspresowa S7 i krajowa DK7 Gdańsk – Rabka leży w ciągu tras europejskich E28 (na odcinku z Trójmiasta do Elbląga) i E77 (od Elbląga na południe). Do pełnego domknięcia drogi ekspresowej S7 brakuje jeszcze fragmentu od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do Warszawy, Warszawa - Grójec, obwodnicy Skarżyska Kamiennej, oraz większości trasy w woj. małopolskim tj. granica z woj. świetokrzyskim - Kraków i Zakopianki Lubień - Rabka Zdrój.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Nomen
2019-08-14 17:42
Na północ od Miechowa (małopolski) nic się jeszcze nie buduje żeby podłączyć się do S7 w świętokrzyskim
Virgo
2019-08-07 23:19
Kraków - Myślenice ma dwa pasy ruchu i budowany szybko nie będzie. Dramat to jest na północ od Krakowa, gdzie budowa S7 stoi i nic się nie dzieje i dziać się długo nie będzie
Scyzor
2019-08-07 10:36
Jak już piszecie o brakujących odcinkach S7 to napiszcie też coś o brakującym odcinku Kraków - Myślenice !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: