Droga S7 Szczepanowice – Widoma w budowie. Są już utrudnienia i objazdy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-11-07
Budowa odcinka S7 na północ od Krakowa ruszyła oficjalnie 11 września 2019 r. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.
Prace wkraczają w kolejny etap i w Szczepanowicach ruch pojazdów odbywa się tymczasowym bypassem, czyli drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Tak organizacja ruchu pozwoli na budowę węzła Szczepanowice w ciągu trasy S7. Wybudowany zostanie wiadukt i zostanie przebudowana DK7. Powstaną dwa ronda, trzy łącznice i zjazd do obwodu utrzymania drogi ekspresowej, który zlokalizowany będzie przy nowym węźle. Funkcjonowanie takiej organizacji ruchu przewidywane jest przez okres 12 miesięcy.
Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - Warszawa. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.
Odcinek S7 Szczepanowice – Widoma jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.