Drogowcy rozstrzygają przetargi na kolejne odcinki drogi S17
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2015-09-02
W ostatnich dniach poznaliśmy oferty na kolejne odcinki drogi ekspresowej S17 w woj. mazowieckim i lubelskim. Chodzi o fragmenty: S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki oraz S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód.
Droga ekspresowa S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki
W przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Bilfinger Infrastructure. Realizację odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 20,2 km wyceniono na ok. 608,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił 10-letnią gwarancję jakości.
Dwujezdniowa droga ekspresowa S17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.
Droga ekspresowa S17 od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód
Wcześniej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Zwycięska oferta firmy Mota Engil Central Europe zakłada realizację odcinka drogi ekspresowej o długości 13,2 km za około 270,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończyć prace w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił10-letnią gwarancję jakości.
I w tym przypadku realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego, a na całym odcinku pomiędzy węzłami Skurdki i Kurów Zachód przebiegać będzie po zachodniej stronie DK17. Obecna jezdnia drogi krajowej stanie się drogą do obsługi ruchu lokalnego.
Budowa S17 w woj. mazowieckim i lubelskim
W sumie wyłoniono już najkorzystniejsze oferty na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych S17 o łącznej długości ok. 58,6 km:
- od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, wyłoniono firmę Budimex)
- od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex)
- od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, Bilfinger Infrastructure)
- od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).
Mapy przebiegu drogi ekspresowej S17 w woj. mazowieckim i lubelskim
- Podpisanie umów z wykonawcami będzie możliwe po przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej i braku odwołań konkurentów startujących w przetargu. Na pozostałe trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km: od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km) i dalszy do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km) zaprosiliśmy wyłonionych w pierwszym etapie przetargu wykonawców do złożenia ofert cenowych – informuje GDDKiA.