Drugi odcinek obwodnicy Trzebiatowa na DW 102 gotowy
- conadrogach.pl
- ZDW Szczecin
- 2012-12-14
Gotowy jest już drugi odcinek obwodnicy Trzebiatowa, stanowiący część drogi wojewódzkiej nr 102 w woj. zachodniopomorskim. Dzięki niemu, podróżujący tranzytem nadmorską drogą wojewódzką DW 102 wiodącą z Kołobrzegu do Międzyzdrojów, będą mogli od północy ominąć trzebiatowską starówkę. Trzebiatów czeka jeszcze na trzecią, środkową część obwodnicy. Dwa zbudowane do tej pory odcinki kosztowały łącznie blisko 31 milionów złotych.
Drugi odcinek obwodnicy Trzebiatowa na DW 102
Drugi odcinek obwodnicy Trzebiatowa, który stanowi obecnie część drogi wojewódzkiej nr 102 pozwala na ominięcie miasta od północy wszystkim kierowcom, którzy podróżują z Kołobrzegu do Międzyzdrojów a więc jedną z najważniejszych dróg łączących dojazdy do miejscowości nadmorskich takich jak Dźwiżyno, Mrzeżyno, Niechorze, Rewal czy Dziwnów.
Na półtorakilometrowym odcinku DW 102 - obwodnicy Trzebiatowa zbudowano trzy ronda łączące obwodnicę z drogami miejskimi oraz nowy most przez rzekę Regę, który połączył obwodnicę z ulicą Parkową. Powstały też nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Projekt zakładał budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę istniejących instalacji - gazowej, elektrycznej i telekomunikacyjnej a także uzupełnienie zieleni miejskiej.
Warto dodać, że na początku października oficjalnie oddano do użytku pierwszy odcinek obwodnicy Trzebiatowa, który połączył drogi wojewódzkie 103 i 109. Ten niemal 250 metrowy odcinek drogi z dwoma rondami i ścieżką pieszo-rowerową kosztował 4 miliony 800 tys. złotych. Dofinansowanie unijne stanowiło ponad 2 i pół miliona złotych.
Budowa obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102 została zrealizowana dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Planu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Wykonawcą robót była Eurovia Polska SA.
Kiedy trzeci odcinek obwodnicy Trzebiatowa?
Trzeci etap planowanej obwodnicy ma połączyć oba odcinki, ale jego koszty będą bardzo wysokie. Wstępne szacunki mówią o kolejnych 30 milionach. W rejonie tym znajdują się cztery ujęcia wody pitnej oraz bardzo trudne warunki geologiczne. Wysoki poziom wody gruntowej będzie wymagał odpowiedniego przygotowania podłoża, wymiany gruntów oraz palowania nawet do głębokości 10 metrów. Budowa tego odcinka będzie przedsięwzięciem nie tylko bardzo kosztownym ale i trudnym technicznie.
By w pełni wykorzystać zbudowane do tej pory drogi należałoby rozważyć zmianę organizacji ruchu w mieście i niewielkie modernizacje ulic. Chodzi przede wszystkim o ul. Kościuszki, prowadzącą do nowo wybudowanego ronda przy ul Parkowej. W ten sposób centralna część starego miasta nie byłaby narażona na ruch tranzytowy.
Warto również dodać, że ostateczne decyzje o wyborze inwestycji drogowych podejmują radni województwa podczas Sejmiku. ZZDW odpowiada za przygotowanie i realizację tych inwestycji.
Drugi odcinek obwodnicy Trzebiatowa, który stanowi obecnie część drogi wojewódzkiej nr 102 pozwala na ominięcie miasta od północy wszystkim kierowcom, którzy podróżują z Kołobrzegu do Międzyzdrojów a więc jedną z najważniejszych dróg łączących dojazdy do miejscowości nadmorskich takich jak Dźwiżyno, Mrzeżyno, Niechorze, Rewal czy Dziwnów.
Na półtorakilometrowym odcinku DW 102 - obwodnicy Trzebiatowa zbudowano trzy ronda łączące obwodnicę z drogami miejskimi oraz nowy most przez rzekę Regę, który połączył obwodnicę z ulicą Parkową. Powstały też nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Projekt zakładał budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę istniejących instalacji - gazowej, elektrycznej i telekomunikacyjnej a także uzupełnienie zieleni miejskiej.
Warto dodać, że na początku października oficjalnie oddano do użytku pierwszy odcinek obwodnicy Trzebiatowa, który połączył drogi wojewódzkie 103 i 109. Ten niemal 250 metrowy odcinek drogi z dwoma rondami i ścieżką pieszo-rowerową kosztował 4 miliony 800 tys. złotych. Dofinansowanie unijne stanowiło ponad 2 i pół miliona złotych.
Budowa obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102 została zrealizowana dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Planu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Wykonawcą robót była Eurovia Polska SA.
Kiedy trzeci odcinek obwodnicy Trzebiatowa?
Trzeci etap planowanej obwodnicy ma połączyć oba odcinki, ale jego koszty będą bardzo wysokie. Wstępne szacunki mówią o kolejnych 30 milionach. W rejonie tym znajdują się cztery ujęcia wody pitnej oraz bardzo trudne warunki geologiczne. Wysoki poziom wody gruntowej będzie wymagał odpowiedniego przygotowania podłoża, wymiany gruntów oraz palowania nawet do głębokości 10 metrów. Budowa tego odcinka będzie przedsięwzięciem nie tylko bardzo kosztownym ale i trudnym technicznie.
By w pełni wykorzystać zbudowane do tej pory drogi należałoby rozważyć zmianę organizacji ruchu w mieście i niewielkie modernizacje ulic. Chodzi przede wszystkim o ul. Kościuszki, prowadzącą do nowo wybudowanego ronda przy ul Parkowej. W ten sposób centralna część starego miasta nie byłaby narażona na ruch tranzytowy.
Warto również dodać, że ostateczne decyzje o wyborze inwestycji drogowych podejmują radni województwa podczas Sejmiku. ZZDW odpowiada za przygotowanie i realizację tych inwestycji.