Drugie podejście do rozbudowy obwodnicy Giżycka na DK59
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-08-07
Istniejąca obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wyżej wymienionego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś. Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego, budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych.
W przetargu na projekt i budowę obwodnicy Giżycka w ciągu drogi krajowej nr 59 wpłynęło pięć ofert. Najniższą cenę 109,4 mln zł zaproponowała firma Unibep z Bielska Podlaskiego, najwyższą 137,3 mln zł, firma Trakcja z Warszawy. Jak informuje GDDKIA, złożone oferty będą oceniane według następujących kryteriów: cena - 55 proc., przedłużenie okresu gwarancji jakości konstrukcji nawierzchni - 20 proc., przedłużenie okresu gwarancji jakości obiektów mostowych - 20 proc., zagospodarowanie destruktu asfaltowego - 5 proc.
- Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu realizacji robót już nie – wyliczają drogowcy.