DW637: Budowa drogi Stanisławów-Węgrów na finiszu
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-07-23
Dobiega końca budowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa – Węgrów na odcinku Stanisławów – Węgrów. Prace drogowe są już zrealizowane w 96%. Jednym z ostatnich etapów realizacji będzie przebudowa mostu przez rzekę Liwiec w Węgrowie. Inwestycję realizuje firma Skanska. Wartość kontraktu wynosi ponad 102 mln zł netto. Inwestorem jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
35 km drogi w półtora roku
Wybudowanie 35 kilometrów drogi wojewódzkiej nr 637 na odcinku Stanisławów – Węgrów zajęło firmie Skanska tylko półtora roku. W ramach inwestycji wymieniona została konstrukcja drogi. Powstały drogi serwisowe i ronda na wysokości miejscowości Dobre, Liw oraz na granicy miasta Węgrów przy skrzyżowaniu z DW 696, a także 38 zatok autobusowych i ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowano obiekty mostowe w miejscowościach: Osęczyzna, Makówiec, Roguszyn i Węgrów, a na rondach powstało nowe oświetlenie. Od jesieni 2012 r. nowo wybudowana droga jest już przejezdna. Trwają jeszcze roboty wykończeniowe, tj. wykończenie zjazdów, oznakowanie poziome i pionowe, a także roboty odwodnieniowe. Prace te zostaną zakończone we wrześniu br.
Most na rzece Liwiec
Jednym z ostatnich etapów inwestycji jest przebudowa mostu przez rzekę Liwiec w Węgrowie. Początkowo planowany był remont tego obiektu. Jednak po rozebraniu nawierzchni na moście, okazało się, że jego konstrukcja nie nadaje się do podstawowego remontu, ale do gruntownej przebudowy.
Po przebudowie most będzie posiadał te same parametry, co poprzedni obiekt (długość ok. 57 m; szerokość jezdni 7,5 m, ustrój nośny - belki typu KUJAN – NG). Prace rozbiórkowe mostu ruszyły pod koniec ubiegłego tygodnia i potrwają do grudnia tego roku.
Konieczność gruntownej przebudowy mostu spowoduje przesunięcie terminu jego otwarcia dla przejeżdżających tą trasą. Zgodnie z umową zawartą z MZDW termin zakończenia prac na moście przypada na połowę grudnia br. - Dołożymy jednak wszelkich starań, aby skrócić ten czas i udostępnić most do ruchu we wcześniejszym terminie wraz z całością inwestycji - mówi Tomasz Kaliniak, Menadżer Projektu, Skanska.
Do czasu zakończenia przebudowy mostu będą nadal obowiązywały wprowadzone w marcu objazdy:
1. Dla samochodów ciężarowych powyżej 8 ton proponowane dwie trasy: Stanisławów (DK 50) – Łochów (DK 62) – Węgrów oraz Mińsk Mazowiecki (DK 2) – Siedlce (DK 63) – Chodów (DW 696) – Węgrów.
2. Dla samochodów osobowych i innych pojazdów o masie poniżej 8 ton objazd przez miejscowość Krypy. W Węgrowie należy kierować się ul. Żeromskiego, Polną, Wieniawskiego i Gdańską, a następnie DK 62.
Droga do puszczy
Budowana przez Skanska droga wojewódzka nr 637 stanowi dogodne połączenie z Warszawą relacji wschód-zachód, we wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne, ponieważ w najkrótszy sposób łączy Warszawę z południowym Podlasiem. Trasą dojedziemy do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego, czyli Drohiczyna i Grabarki. Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Wybudowanie 35 kilometrów drogi wojewódzkiej nr 637 na odcinku Stanisławów – Węgrów zajęło firmie Skanska tylko półtora roku. W ramach inwestycji wymieniona została konstrukcja drogi. Powstały drogi serwisowe i ronda na wysokości miejscowości Dobre, Liw oraz na granicy miasta Węgrów przy skrzyżowaniu z DW 696, a także 38 zatok autobusowych i ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowano obiekty mostowe w miejscowościach: Osęczyzna, Makówiec, Roguszyn i Węgrów, a na rondach powstało nowe oświetlenie. Od jesieni 2012 r. nowo wybudowana droga jest już przejezdna. Trwają jeszcze roboty wykończeniowe, tj. wykończenie zjazdów, oznakowanie poziome i pionowe, a także roboty odwodnieniowe. Prace te zostaną zakończone we wrześniu br.
Most na rzece Liwiec
Jednym z ostatnich etapów inwestycji jest przebudowa mostu przez rzekę Liwiec w Węgrowie. Początkowo planowany był remont tego obiektu. Jednak po rozebraniu nawierzchni na moście, okazało się, że jego konstrukcja nie nadaje się do podstawowego remontu, ale do gruntownej przebudowy.
Po przebudowie most będzie posiadał te same parametry, co poprzedni obiekt (długość ok. 57 m; szerokość jezdni 7,5 m, ustrój nośny - belki typu KUJAN – NG). Prace rozbiórkowe mostu ruszyły pod koniec ubiegłego tygodnia i potrwają do grudnia tego roku.
Konieczność gruntownej przebudowy mostu spowoduje przesunięcie terminu jego otwarcia dla przejeżdżających tą trasą. Zgodnie z umową zawartą z MZDW termin zakończenia prac na moście przypada na połowę grudnia br. - Dołożymy jednak wszelkich starań, aby skrócić ten czas i udostępnić most do ruchu we wcześniejszym terminie wraz z całością inwestycji - mówi Tomasz Kaliniak, Menadżer Projektu, Skanska.
Do czasu zakończenia przebudowy mostu będą nadal obowiązywały wprowadzone w marcu objazdy:
1. Dla samochodów ciężarowych powyżej 8 ton proponowane dwie trasy: Stanisławów (DK 50) – Łochów (DK 62) – Węgrów oraz Mińsk Mazowiecki (DK 2) – Siedlce (DK 63) – Chodów (DW 696) – Węgrów.
2. Dla samochodów osobowych i innych pojazdów o masie poniżej 8 ton objazd przez miejscowość Krypy. W Węgrowie należy kierować się ul. Żeromskiego, Polną, Wieniawskiego i Gdańską, a następnie DK 62.
Droga do puszczy
Budowana przez Skanska droga wojewódzka nr 637 stanowi dogodne połączenie z Warszawą relacji wschód-zachód, we wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne, ponieważ w najkrótszy sposób łączy Warszawę z południowym Podlasiem. Trasą dojedziemy do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego, czyli Drohiczyna i Grabarki. Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.