DW637: Kolejny odcinek Trasy Świętokrzyskiej w Warszawie objęty przetargiem
- conadrogach.pl
- ZMID Warszawa
- 2016-11-16
Zakres prac dla odcinka od ul. Zamoyskiego do ul. Targowej obejmuje roboty drogowe, przebudowę infrastruktury podziemnej, sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z ul. Zamoyskiego i ul. Targową, nasadzenia zieleni. Tak jak na pozostałych odcinkach, trasa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, chodniki i ścieżki rowerowe. Czas realizacji zadania, to 8 miesięcy od dnia podpisania umowy. - Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę dwa kryteria: cena (60%) i okres rękojmi (40%) – informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie.
Trasa Świętokrzyska wybudowana zostanie na terenie dzielnicy Praga Północ i poprzez tunel w nasypie kolejowym zapewni połączenie z dzielnicą Targówek. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim a ulicą Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km.
Projekt zakłada budowę drogi o długości około 3,15 km i przekroju 2x2 pasy ruchu o szerokości 3-3,5 m każdy, z pasem rozdzielającym pomiędzy jezdniami o szerokości 5 m. Na skrzyżowaniach wykonane zostaną dodatkowe pasy do skrętu. Wzdłuż jezdni, po obu stronach poprowadzone zostaną chodniki oraz drogi rowerowe.
Inwestycja (budowa DW637) została podzielona na etapy:
- Od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zamoyskiego – oddana do ruchu we wrześniu 2014 r.
- Od ul. Zamoyskiego do ul. Targowej - 16 sierpnia 2016 r. wydana została przez Wojewodę Mazowieckiego decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Rozpoczęcie robót planowane jest w 2017 r.
- Od ul. Targowej do al. Tysiąclecia – firma Mosty Katowice Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Termin zakończenia prac projektowych wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przewidziany został na 30.12.2016 r.
- Od al. Tysiąclecia do ul. Zabranieckiej. Inwestycja rozpoczęła się w 2015 r. Termin zakończenia budowy - wrzesień 2017 r. Wykonawcą jest Strabag. Wartość prac budowlanych - 76 mln zł.
W wyniku zmian dokumentacji projektowej dla tej części Trasy Świętokrzyskiej zostały wprowadzone następujące zmiany:
- na odcinku od ul. Objazdowej do ul. Kawęczyńskiej zlikwidowano rezerwę pod trasę tramwajową znajdującą się pomiędzy jezdniami Trasy Świętokrzyskiej i przeniesiono ją w ul. Objazdową i ul. Kawęczyńską,
- zlikwidowano skrzyżowanie z ul. Podlaską, zaprojektowano skrzyżowanie z ul. Objazdową,
- by ograniczyć liczbę wycinanych drzew w Parku Michałowskim, zwężono pas dzielący pomiędzy jezdniami na odcinku od ul. Podlaskiej do ul. Kawęczyńskiej, przesunięto jezdnię w kierunku nasypu kolejowego, przeniesiono kanalizację deszczową i zbiorniki retencyjne z terenu parku w pas dzielący,
- zamiast dwóch dłuższych tuneli pod torami kolejowymi zaprojektowano trzy krótsze (dwa będą budowane metodą nasuwania, jeden - tradycyjną),
- zlikwidowano przebieg ul. Boruty w poziomie +1 i zaprojektowano połączenie jej z Trasą Świętokrzyską,
- by zapewnić lepszą widoczność uczestnikom ruchu, zmniejszono spadki torowiska tramwajowego na wjeździe z ul. Kawęczyńskiej w Trasę Świętokrzyską,
- z uwagi na brak zgody konserwatora zabytków na budowę na działce wpisanej do rejestru zabytków przy ul. Siarczanej 6, po wschodniej stronie ul. Zabranieckiej zrezygnowano ze ścieżki rowerowej.