DW764: obwodnica Rakowa już przejezdna
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-11-26
Zakres prac objął budowę nowej drogi o długości 2,5 km z trzema rondami i skrzyżowaniem z drogą powiatową w kierunku Rakówki. Prace obejmowały budowę od podstaw jezdni obwodnicy o szerokości 7 metrów oraz obiektów inżynierskich: przepustów i zbiorników infiltrująco-odparowujących, a także przebudowę sieci wodociągowych, telekomunikacyjnych, sanitarnych i elektroenergetycznych - mówi Jacek Migała, Menadżer Projektu, Skanska.
- Wykonaliśmy również dwa ronda na skrzyżowaniach z drogą wojewódzką nr 764 (przed i za Rakowem) i rondo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 756, a także parking dla samochodów ciężarowych i osobowych przystosowany do zamontowania wagi ważącej pojazdy ciężarowe. W ramach inwestycji powstało też skrzyżowanie z drogą powiatową (ul. Antoniowska) oraz drogi gospodarcze do działek sąsiadujących z obwodnicą - dodaje Jacek Migała.
Roboty rozpoczęliśmy we wrześniu 2012 r. – mówi Jacek Migała. - Po przeprowadzeniu prac związanych z wycinką lasu, robotami ziemnymi i inżynierskimi, przeszliśmy do wykonania podbudowy nawierzchni oraz robót związanych z przebudową uzbrojenia terenu. Kolejno przystąpiliśmy do budowy i przebudowy skrzyżowań. By umożliwić przejezdność przebudowywanego odcinka DW 764? Skanska wykonywała prace przy ruchu otwartym dla użytkowników dróg.
Inwestorem projektu był Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach. Budowa obwodnicy pozwoli na wyprowadzenie z Rakowa ciężkiego ruchu samochodowego i poprawę bezpieczeństwa mieszkańców, mówi Damian Urbanowski – Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach.