DW933: Nowy wiadukt w Jastrzębiu-Zdroju już gotowy
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-10-09

Zakończyła się budowa wiaduktu drogowego w Jastrzębiu-Zdroju. Nowy obiekt przy ul. Pszczyńskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933 wybudowała Skanska. Koszt inwestycji wynosił 21 mln brutto.
Nowy wiadukt powstał na zlecenie Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój. Budowa została zrealizowana przez Skanska. Otwarcie wiaduktu jest planowane na piątek 11 października.
Nowy wiadukt w Jastrzębiu-Zdroju został wybudowany w miejscu dotychczasowego obiektu. Zlokalizowany jest w ciągu ulicy Pszczyńskiej, w ciagu drogi krajowej nr 933 i przebiega nad torami JSK Sp. z o.o.
- Wiadukt, który wybudowaliśmy, ma 55 m długości – mówi Adrian Duda, Menadżer Projektu, Skanska. - Jest to obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji płytowo-belkowej z dwoma sprężonymi dźwigarami opartymi na żelbetowych podporach, które oparte są na słupo-palach o średnicy 1800 mm, oraz długościach 23,5m i 25,5m. Wybudowany wiadukt jest położony wyżej niż poprzedni, rozebrany obiekt. – Został on podniesiony w stosunku do starego wiaduktu o 5,5 m – dodaje Adrian Duda.
Nowy obiekt został wyposażony w bariery ochronne, instalację odwadniającą i schody skarpowe. Powierzchnie betonowe wiaduktu zabezpieczono antykorozyjnymi powłokami malarskimi.
Nowy wiadukt w Jastrzębiu-Zdroju został wybudowany w miejscu dotychczasowego obiektu. Zlokalizowany jest w ciągu ulicy Pszczyńskiej, w ciagu drogi krajowej nr 933 i przebiega nad torami JSK Sp. z o.o.
- Wiadukt, który wybudowaliśmy, ma 55 m długości – mówi Adrian Duda, Menadżer Projektu, Skanska. - Jest to obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji płytowo-belkowej z dwoma sprężonymi dźwigarami opartymi na żelbetowych podporach, które oparte są na słupo-palach o średnicy 1800 mm, oraz długościach 23,5m i 25,5m. Wybudowany wiadukt jest położony wyżej niż poprzedni, rozebrany obiekt. – Został on podniesiony w stosunku do starego wiaduktu o 5,5 m – dodaje Adrian Duda.
Nowy obiekt został wyposażony w bariery ochronne, instalację odwadniającą i schody skarpowe. Powierzchnie betonowe wiaduktu zabezpieczono antykorozyjnymi powłokami malarskimi.