DW973: Nowy most przez Wisłę połaczy województwa
- conadrogach.pl
- Świętokrzyski UM
- 2013-11-09
Podpisane w Nowym Korczynie porozumienie w sprawie budowy przeprawy mostowej na Wiśle, otwiera przygotowania do zadania inwestycyjnego p.n. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 973 na odc. Busko Zdrój – Nowy Korczyn - Borusowa wraz z budową przeprawy mostowej na rz. Nidzie oraz rz. Wiśle”. Most będzie inwestycją, która da nowe gospodarcze szanse mieszkańcom obu regionów i znacznie poprawi połączenie między Świętokrzyskim a Małopolską.
- Jest to bardzo ważna inwestycja dla naszych województw. Nikogo nie trzeba przekonywać, że budowa tego mostu wpłynie na ożywienie gospodarcze, ale jednocześnie będzie ulgą i szansą dla mieszkańców pobliskich powiatów - mówił marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas.
- Te tereny mają słabe połączenie drogowe i dlatego inwestycja tego mostu musi być zrealizowana. Będzie to połączenie naszych możliwości, bardzo ważne dla gospodarek obu regionów. Trzeba patrzeć na tę inwestycję również szerzej - poprawi się atrakcyjność Świętokrzyskiego i Małopolskiego, poprawią możliwości tranzytu. Mam nadzieję, że uda nam się szybko zrealizować tę inwestycję - mówił marszałek województwa małopolskiego, Marek Sowa.
Zadanie obejmuje opracowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 973 na odc. Busko Zdrój – Nowy Korczyn – Borusowa razem z budową przeprawy mostowej na rz. Nidzie oraz rz. Wiśle, wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia jak również opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego oraz opracowaniem Studium Wykonalności. Zostanie ono podzielone na 3 etapy:
1. Odcinek od Buska Zdroju do mostu na Wiśle – finansowane w 100% przez województwo świętokrzyskie;
2. Most na Wiśle – finansowany przez obie strony po 50%;
3. Odcinek od mostu na Wiśle po stronie małopolskiej (wraz z dojazdami) do Borusowej – finansowane w 100% przez województwo małopolskie.
Koszt opracowania koncepcji to około 750 000,00 zł. Wstępny szacunkowy udział stron w kosztach realizacji zadania wynosi: 150 000,00 zł (udział województwa małopolskiego) oraz 600 000,00 zł (udział województwa świętokrzyskiego). Koszt zrealizowana inwestycji wyniesie ponad 200 mln złotych.
Być może już w listopadzie uda się ogłosić przetarg na wyłonienie firmy, która zajmie się przygotowaniem całej dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji. Będzie ona miała na to prawdopodobnie 2 lata. Jeżeli budowa dróg i mostu ruszy w 2015 roku, powinna zakończyć się w roku 2018.
- Ten projekt ma już bogatą historię, a wiemy, że często faza projektowania i przygotowania dokumentacji jest dłuższa niż sama budowa. Musimy przestrzegać określonych reżimów prawnych - powiedział marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas.
- Te tereny mają słabe połączenie drogowe i dlatego inwestycja tego mostu musi być zrealizowana. Będzie to połączenie naszych możliwości, bardzo ważne dla gospodarek obu regionów. Trzeba patrzeć na tę inwestycję również szerzej - poprawi się atrakcyjność Świętokrzyskiego i Małopolskiego, poprawią możliwości tranzytu. Mam nadzieję, że uda nam się szybko zrealizować tę inwestycję - mówił marszałek województwa małopolskiego, Marek Sowa.
Zadanie obejmuje opracowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 973 na odc. Busko Zdrój – Nowy Korczyn – Borusowa razem z budową przeprawy mostowej na rz. Nidzie oraz rz. Wiśle, wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia jak również opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego oraz opracowaniem Studium Wykonalności. Zostanie ono podzielone na 3 etapy:
1. Odcinek od Buska Zdroju do mostu na Wiśle – finansowane w 100% przez województwo świętokrzyskie;
2. Most na Wiśle – finansowany przez obie strony po 50%;
3. Odcinek od mostu na Wiśle po stronie małopolskiej (wraz z dojazdami) do Borusowej – finansowane w 100% przez województwo małopolskie.
Koszt opracowania koncepcji to około 750 000,00 zł. Wstępny szacunkowy udział stron w kosztach realizacji zadania wynosi: 150 000,00 zł (udział województwa małopolskiego) oraz 600 000,00 zł (udział województwa świętokrzyskiego). Koszt zrealizowana inwestycji wyniesie ponad 200 mln złotych.
Być może już w listopadzie uda się ogłosić przetarg na wyłonienie firmy, która zajmie się przygotowaniem całej dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji. Będzie ona miała na to prawdopodobnie 2 lata. Jeżeli budowa dróg i mostu ruszy w 2015 roku, powinna zakończyć się w roku 2018.
- Ten projekt ma już bogatą historię, a wiemy, że często faza projektowania i przygotowania dokumentacji jest dłuższa niż sama budowa. Musimy przestrzegać określonych reżimów prawnych - powiedział marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas.