DW977: Drewniany most w Ropicy Górnej to już historia
- conadrogach.pl
- ZDW Kraków
- 2014-01-03
Zakończyła się odbudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej 977 w miejscowości Ropica Górna (gmina Sękowa, województwo małopolskie).
Ostatni drewniany most na drogach wojewódzkich w Małopolsce przeszedł do historii. Na miejscu, uszkodzonego przez powódź w 2010 roku, mostu w Ropicy Górnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 977 powstał nowy, wykonany z żelbetu.
Koszt odbudowy mostu w ciągu DW977 w miejscowości Ropica Górna wyniósł blisko 4 mln zł z tego ponad 3,6 mln zł stanowiło dotację z budżetu państwa w ramach puli na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, zaś ponad 300 tys. zł pochodziło z budżetu województwa.
W wyniku wykonanych prac rozebrany został uszkodzony most drewniany, a wybudowany nowy o konstrukcji jednoprzęsłowej żelbetowej sprężonej w klasie obciążenia A (50 t). Jego długość wynosi 33 m a szerokość 12,3 m, w tym jezdnia 2 x 3,5 m oraz obustronne chodniki po 1,5 m każdy. Odbudowane zostały również drogi dojazdowe do obiektu na odcinku ponad 500 m wraz z istniejącymi włączeniami, zatoki autobusowe, umocnienia brzegów potoku oraz sieci uzbrojenia terenu.
Prace budowlane w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj” prowadziło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe GODROM Sp. z o.o. z Gorlic (lider) oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-PODBESKIDZIE Sp. z o.o. ze Skoczowa.
Odbudowany most był ostatnim obiektem drewnianym na drogach wojewódzkich w Małopolsce. Od powstania Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie (1999 r.) łącznie wybudowano, przebudowano, zmodernizowano, wyremontowano ponad 120 mostów, w tym 32 obiekty drewniane. Po powodzi z 2010 r. odbudowano 27 uszkodzonych obiektów mostowych.
Koszt odbudowy mostu w ciągu DW977 w miejscowości Ropica Górna wyniósł blisko 4 mln zł z tego ponad 3,6 mln zł stanowiło dotację z budżetu państwa w ramach puli na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, zaś ponad 300 tys. zł pochodziło z budżetu województwa.
W wyniku wykonanych prac rozebrany został uszkodzony most drewniany, a wybudowany nowy o konstrukcji jednoprzęsłowej żelbetowej sprężonej w klasie obciążenia A (50 t). Jego długość wynosi 33 m a szerokość 12,3 m, w tym jezdnia 2 x 3,5 m oraz obustronne chodniki po 1,5 m każdy. Odbudowane zostały również drogi dojazdowe do obiektu na odcinku ponad 500 m wraz z istniejącymi włączeniami, zatoki autobusowe, umocnienia brzegów potoku oraz sieci uzbrojenia terenu.
Prace budowlane w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj” prowadziło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe GODROM Sp. z o.o. z Gorlic (lider) oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-PODBESKIDZIE Sp. z o.o. ze Skoczowa.
Odbudowany most był ostatnim obiektem drewnianym na drogach wojewódzkich w Małopolsce. Od powstania Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie (1999 r.) łącznie wybudowano, przebudowano, zmodernizowano, wyremontowano ponad 120 mostów, w tym 32 obiekty drewniane. Po powodzi z 2010 r. odbudowano 27 uszkodzonych obiektów mostowych.