• Facebook - conadrogach
Dzisiaj umowa na kolejny odcinek autostrady A1 w woj. łódzkim
Rusza budowa kolejnego odcinka A1. Zdjęcia: GDDKIA

Umowa na realizację kolejnego odcinka autostrady A1 Kamieńsk – Radomsko zostanie podpisana dzisiaj (14.09.2018 r) o godzinie 13. Jest to jeden z brakujących odcinków A1-ki w woj. łódzkim. Inwestycja zakłada bowiem realizację pięciu, ostatnich odcinków na trasie z Tuszyna do Częstochowy.

Odcinek autostrady A1 Kamieńsk – Radomsko o długości około 16,7 km, roboczo nazywany odcinkiem C, jest jednym z pięciu fragmentów budowy autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. Jego budową zajmie się konsorcjum firm w składzie: Strabag (lider) i Budimex. Prace budowlane wyniosą około 573 mln zł. Dzisiaj o godzinie 13.00 odbędzie się uroczyste podpisanie umowy na ten odcinek wraz z konferencją prasową ministerstwa infrastruktury. Oznacza to, że na zawarcie kontraktu czeka już tylko jeden z odcinków – fragment od węzła Piotrków Trybunalski Południe do Kamieńska. 

Autostrada A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór). Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych:

  • Odcinek A - węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 kk. 30 lipca 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł);

  • Odcinek B - w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km. 12 lipca 2018 r. wybrano najkorzystniejszą ofertę, trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po jej zakończeniu nastąpi podpisanie umowy (planowane we wrześniu);

  • Odcinek C - Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km. Umowa z konsorcjum firm w składzie: Strabag (lider) i Budimex zawarta 14 września 2018 r.

  • Odcinek D - Radomsko - gr. woj., ok. 7 km. 30 sierpnia 2018 r. podpisano umowę z przedsiębiorstwem INTERCOR (wartość 338,3 mln zł);

  • Odcinek E - gr. woj. łódzkiego - w. Częstochowa Północ, ok. 16,9 km. 23 lipca 2018 r. podpisano umowę na realizację z firmą POLAQUA (wartość 596,5 mln zł).

Mapa autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa - Pyrzowice

Mapa autostrady A1 Tuszyn - granica z województwem śląskim. Mapa: GDDKIA

Nowa autostrada A1 w woj. łódzkim będzie miała nawierzchnię betonową. Odcinek A, czyli istniejąca obecnie tzw. „stara autostrada” od węzła „Tuszyn” do węzła „Piotrków Trybunalski Zachód”, będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dalej między węzłem „Piotrków Trybunalski Zachód” i „Piotrków Trybunalski Południe” droga będzie miała po cztery pasy ruchu w każdym kierunku, czyli tak jak obecnie.

Duże zmiany będą na obecnym przebiegu DK1 czyli przyszłych odcinkach: B, C i D. W miejsce dwóch pasów ruchu w każdym kierunku , pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne; w Kamieńsku A1/DW484 i w Radomsku A1/DK 42. Na przekrój nowej autostrady będą się składały 2 jezdnie, każda po 2 lub 3 pasy ruchu o szerokości 3,75 m (każdy), pasa awaryjnego o szerokości 3,00 m i pasa dzielącego o szerokości 5,00 m. Nowym rozwiązaniem będzie także zwiększenie funkcjonalności węzła: „Piotrków Trybunalski Zachód” (A1/S8). Pojawią się na nim dodatkowe relacje skrętne.

Przypominamy, że zaawansowana prace prowadzone są na budowie odcinków autostrady A1 w woj. śląskim, od węzła Częstochowa Północ (wraz z obwodnicą) do Pyrzowic. Trasa o długości ok. 57,7 km i łącznej wartości ok. 2,6 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór), została podzielona na 4 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek F - Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia, ok. 21,3 km,
  • Odcinek G - Częstochowa Blachownia - Częstochowa Południe, 4,7 km,
  • Odcinek H Częstochowa Południe - Woźniki, ok. 16,7 km,
  • Odcinek I - Woźniki - Pyrzowice, ok. 15,2 km.

Zgodnie z kontraktami, autostrada A1 na trasie Pyrzowice – Częstochowa ma być udostępniona kierowcom w 2019 roku.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Cez
2018-09-14 22:49
Zbudują na tzw gierkówce i każą sobie płacić za przejazd
B i C
2018-09-14 12:04
Dlaczego węzeł Kamieńsk należy do odcinka B? Bez odcinka B łatwiej byłoby wjechać na odcinek C i dalej w kierunku Czech. Kto wymyśla takie głupoty?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: