Ekspresowe przetargi na drogi ekspresowe S3 i S7
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-06-09
Dzień po ogłoszeniu decyzji o przyjęciu zmiany w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na dwa odcinki ekspresowej S3 oraz trzy odcinki S7. Decyzja Rady Ministrów otworzyła możliwość ogłoszenia przetargów na budowę ponad 700 km dróg ekspresowych o wartości przekraczającej 35 mld złotych.
Odcinki, na które zostały ogłoszone postępowania przetargowe to:
Do końca czerwca GDDKiA ogłosi w sumie 18 przetargów na budowę kolejnych odcinków dróg na ponad 250 km dróg ekspresowych. W drugiej połowie 2013, GDDKiA planuje rozpisać następne przetargi na budowę kolejnych odcinków o długości około 480 km. W sumie tylko w tym roku zostaną ogłoszone postępowania na budowę, lub projektowanie i budowę ponad 700km nowych dróg szybkiego ruchu. Jak zaznaczają drogowcy, ogłaszanie postępowań w różnych modelach realizacji (tradycyjnym, projektuj i buduj) spowoduje, że budowa dróg nie będzie odbywała się w tym samym czasie, co powinno ułatwić planowanie portfeli poszczególnym firmom budowlanym i pozwolić na płynne przejście ze starej do nowej perspektywy.
- S3 Sulechów - Legnica odc. II jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (11,7 km)
- S3 Sulechów - Legnica odc. II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza (6,4 km)
- S7 Warszawa - Gdańsk odc. Nidzica Płn. - w. Nidzica Płd. (9,1 km)
- S7 Warszawa - Gdańsk odc. Nidzica Płd. – Napierki (13.6 km)
- S7 Warszawa - Kraków odc. Jędrzejów (dk. 78, w. Piaski) - gr.woj. świętokrzyskiego (20.1 km)
Do końca czerwca GDDKiA ogłosi w sumie 18 przetargów na budowę kolejnych odcinków dróg na ponad 250 km dróg ekspresowych. W drugiej połowie 2013, GDDKiA planuje rozpisać następne przetargi na budowę kolejnych odcinków o długości około 480 km. W sumie tylko w tym roku zostaną ogłoszone postępowania na budowę, lub projektowanie i budowę ponad 700km nowych dróg szybkiego ruchu. Jak zaznaczają drogowcy, ogłaszanie postępowań w różnych modelach realizacji (tradycyjnym, projektuj i buduj) spowoduje, że budowa dróg nie będzie odbywała się w tym samym czasie, co powinno ułatwić planowanie portfeli poszczególnym firmom budowlanym i pozwolić na płynne przejście ze starej do nowej perspektywy.