Ekspresowo na trasie S17 Warszawa – Lublin. W czerwcu pierwsze odcinki drogi S17
Droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin, odcinek Skrudki - Kurów w woj. lubelskim. Zdjęcia: maj 2019 r. GDDKIA

W czerwcu kierowcy dostaną ponad 40 kilometrów nowej drogi ekspresowej S17 na trasie Warszawa – Lublin. Na początek drogowcy planują otwarcie odcinka Kurów – Skrudki w woj. lubelskim a później fragmentu od obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Do pełnego połączenia ekspresówki pomiędzy Garwolinem a Piaskami koło Lublina zabraknie odcinka Skrudki – granica województw – poczekamy na niego do końca sierpnia.

Ponad 33 km dzieli obecną drogę ekspresową S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim do obwodnicy Lublina. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców. Prace na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia.

 

Mapa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Lublin

Mapa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Lublin. Mapa: GDDKIA

Jeden z odcinków to fragment trasy S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód o długości ok. 13,2 km. W styczniu 2017 roku przekazano plac budowy wykonawcy, firmie Mota-Engil Central Europe. Prace dobiegły już do końca, przed oddaniem odcinka S17-ki kierowcom przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17. Wartość robót na ponad 13-kilometrowym odcinku to ponad 270 ml zł.

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku S17 do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km a wykonawcą jest firma PORR. Tu prace ruszyły w marcu 2017 roku. To najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek S17-ki, omijający od wschodu Ryki i przebiegający przez najtrudniejsze geologicznie tereny rzecznych dolin. Wartość robót na tym odcinku to blisko 610 mln zł.

Przypominamy, że ponad dwa miesiące temu przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego. To fragmenty trasy S17 od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc i dalej do granicy województw (w sumie ponad 25 km). Droga ma już gotową nawierzchnię z betonu cementowego. Wartość obu odcinków to ponad 602 mln zł.

 

Węzeł Trojanów w ciągu drogi ekspresowej S17 Garwolin - granica województw

Węzeł Trojanów w ciągu drogi ekspresowej S17 Garwolin - granica województw. Zdjęcia: maj 2019 r., GDDKIA

Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia. Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy.

Przypomnijmy, że budowa dwóch odcinków S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy od Warszawy do Lublina. W budowie jest pozostałych pięć odcinków do węzła Lubelska na obwodnicy Warszawy.

120 km trasy S17 od Piask do Hrebennego w projektowaniu

Projektanci pracują też nad dokumentacją przygotowawczą dla 120-kilometrowej trasy S17 od Piask do Hrebennego, łącznie z dobudową drugiej jezdni na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (budowa jednojezdniowej obwodnicy ruszyła w maju br.).

 

Mapa drogi ekspresowej S17 Lublin - Hrebenne

Mapa drogi ekspresowej S17 Lublin - Hrebenne. Mapa: GDDKIA

 

Koncepcja programowa opracowywana jest w sumie dla siedmiu odcinków: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km), w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km), w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). Natomiast dla dwóch odcinków: pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km) opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Ukończenie tej dokumentacji pozwoli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji w systemie projektuj i buduj. Realizacja drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego przewidziana jest na lata 2021-2025.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Noname
2019-06-12 23:38
(Skrudki - Kurów Zachód) Czy przeprowadzony już został audyt BRD? Czy przeprowadzony już został odbiór WINB? Na jakim jest teraz etapie?
auto2019
2019-06-04 17:54
Albo też 15 albo 14 lat temu albo mniej Prżebudowana ale wiem że będzie znowu prżebudowana tym bardziej po 3 Pasy z Pasem awaryjnym. A będzie tam na A4 nowa betowa Nawierżchnia? bo nie wiem. Aktualnie wygląda ta Nawierżchnia prawie jak nowa na A4, a w Niemczech młodsza Nawierżchnia a już do rozbiórki i popękana że tam są tylko potem na niemeckiej A4 organiczenia do 60-80 km/h a po trży Pasy. Wstyd do niemieckiej Nawierżchni betonowej A4.
auto2019
2019-06-04 17:43
Ja muszę wogule pochwalić za to że Polska ma Gatunkowo lepsze Drogi betonowe. Pierwsza Droga Betonowa prżez Polaków w Klaśie A czy S to widać że jest to A4 Wrocław Krżyżowa prżebudowana ponad 15 lat temu, porównywalna do betonowej A4 w Niemczech prżebudowana, która jest Nawierżchnia Betonowa młodsza tym bardziej że po 3 Pasy w obu Stronach a Stan jest do dżiś tak mocno pogorszony, że muśieli rozbierać i Asfalt układać. Ja wiem bo jeżdze często tą Drogą. Gratulacja dla Polski.
Gargamel60
2019-06-04 09:41
Bardzo cieszy że Polska wschodnia ma coraz więcej dróg klasy S. Jeżdżę trochę i widać tam remonty dróg lokalnych i poprawę na prowincji.Natomiast Wielkopolska powoli idzie w dół. S 11 to jest masakra.Jak tu wozić towar do Koszalina i na Śląsk. Przejazd przez Kępno to powrót do lat 70.Jak wyglądają drogi lokalne.Brak Ringu wokół Poznania.Droga 12 i15 już powinna być budowana odcinkami w klasie S
Poznaniak
2019-06-04 08:49
można? - można - chyba najszybciej zbudowana ekspresówka w Polsce. jestem ciekawy od czego to zależy - np S5 w Wielkopolsce budowana jest 5lat i końca nie widać
Cross
2019-06-03 16:37
Super !Czekamy na wiecej ,od Warszawy do Rzeszowa!
Tymek
2019-06-03 13:58
Brawo dla S17
Jedrzej
2019-06-03 13:58
wow

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: