Ekspresowo pod Warszawą. Bez ograniczeń S8 Paszków - Przeszkoda
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-12-10
Umowa na rozbudowę 11,6-kilometrowego odcinka warszawskiej wylotówki drogi ekspresowej S8 pomiędzy Przeszkodą a Paszkowem została podpisana w czerwcu 2015 r. Roboty o wartości 436,7 mln zł realizowała firma Intercor.
Trasa obecnie posiada dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Wybudowane zostały węzły Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn. Ponadto powstały m.in. drogi serwisowe do obsługi terenów przyległych, obiekty mostowe, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, odwodnienie trasy, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Równolegle rozbudowywany był 9,9 km odcinek pomiędzy Radziejowicami a Przeszkodą. W tym przypadku decyzja o pozwoleniu na użytkownie została wydana w październiku 2019 r.
Ekspresowa trasa S8 na południe od Warszawy
Obecnie cała droga krajowa nr 8 biegnąca w kierunku południowym, od węzła Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do granicy województwa mazowieckiego posiada status trasy ekspresowej – S8. Przypomnijmy wykonawców i daty realizacji poszczególnych odcinków:
1. Opacz - Paszków, Strabag, lata 2012 – 2015,
2. Przeszkoda - Paszków, Intercor, lata 2015 – 2019,
3. Radziejowice - Przeszkoda, Strabag, lata 2016 – 2019,
4. Radziejowice - granica województwa mazowieckiego, Mostostal Warszawa, lata 2010 - 2013.