Gdańsk ma kolejny odcinek Trasy Sucharskiego
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2012-12-08
Oddano do ruchu kolejny odcinek Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Prace budowlane na blisko 3 kilometrowym odcinku tej trasy realizowane były od czerwca 2011 roku. Wartość inwestycji wyniosła ponad 180 mln zł. Docelowo Trasa Sucharskiego połączy się z Trasą Słowackiego (prowadząca do drogi ekspresowej S6) i Obwodnicą Południową Gdańska (droga ekspresowa S7).
W trakcie uroczystości oddania kolejnego odcinka Trasy Sucharskiego uczestniczył minister transportu Sławomir Nowak. Minister przekazał aneks do umowy realizacji innego kluczowego dla Trójmiasta projektu - Budowy Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych do sumy 1 mld 154 mln złotych – tj. 85% wartości całego projektu.
Trasa Sucharskiego przebiega z południowego wschodu na północny zachód i stwarza możliwość sprawnego połączenia terenów położonych w przybrzeżnej części miasta, z zewnętrznym układem drogowym Metropolii Zatoki Gdańskiej, a także jest elementem głównych powiązań wewnętrznych Gdańska.
Trasa Sucharskiego przebiegać będzie od Węzła Olszynka, (w ramach Obwodnicy Południowej Gdańska S7) do ul. Elbląskiej, dalej przez istniejący most wantowy im. Jana Pawła II i od Węzła Wosia Budzysza wzdłuż ul. Sucharskiego do Węzła Ku Ujściu. Następnie od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego Westerplatte.
Przedsięwzięcie „Połączenie dróg krajowych – Trasa Sucharskiego” składa się z trzech zadań inwestycyjnych o łącznej długości około 8,3 km:
Zadanie I Odcinek Obwodnica Południowa Gdańska (droga ekspresowa S7) – Węzeł Elbląska ok.2,9 km
Zadanie II Odcinek Węzeł Wosia Budzysza – Węzeł Ku Ujściu ok.2,7 km
Zadanie III Odcinek Węzeł Ku Ujściu – Terminal Promowy Westerplatte ok.2,7 km
W przypadku zadania I i zadania II będzie to droga główna ruchu przyspieszonego o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z możliwością dostępu z dróg i ulic układu lokalnego poprzez skrzyżowania dwupoziomowe. Zadanie III to droga zbiorcza z jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Trasa Sucharskiego będzie łączyć się z Trasą Słowackiego, a tunel pod Martwą Wisłą rozwiąże jedną z największych barier komunikacyjnych Trójmiasta. Również i w tym przypadku umowa o dofinansowanie podpisana została pomiędzy Urzędem Miasta Gdańsk oraz nadzorowanym przez MTBiGM Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Trasa Sucharskiego przebiega z południowego wschodu na północny zachód i stwarza możliwość sprawnego połączenia terenów położonych w przybrzeżnej części miasta, z zewnętrznym układem drogowym Metropolii Zatoki Gdańskiej, a także jest elementem głównych powiązań wewnętrznych Gdańska.
Trasa Sucharskiego przebiegać będzie od Węzła Olszynka, (w ramach Obwodnicy Południowej Gdańska S7) do ul. Elbląskiej, dalej przez istniejący most wantowy im. Jana Pawła II i od Węzła Wosia Budzysza wzdłuż ul. Sucharskiego do Węzła Ku Ujściu. Następnie od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego Westerplatte.
Przedsięwzięcie „Połączenie dróg krajowych – Trasa Sucharskiego” składa się z trzech zadań inwestycyjnych o łącznej długości około 8,3 km:
Zadanie I Odcinek Obwodnica Południowa Gdańska (droga ekspresowa S7) – Węzeł Elbląska ok.2,9 km
Zadanie II Odcinek Węzeł Wosia Budzysza – Węzeł Ku Ujściu ok.2,7 km
Zadanie III Odcinek Węzeł Ku Ujściu – Terminal Promowy Westerplatte ok.2,7 km
W przypadku zadania I i zadania II będzie to droga główna ruchu przyspieszonego o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z możliwością dostępu z dróg i ulic układu lokalnego poprzez skrzyżowania dwupoziomowe. Zadanie III to droga zbiorcza z jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Trasa Sucharskiego będzie łączyć się z Trasą Słowackiego, a tunel pod Martwą Wisłą rozwiąże jedną z największych barier komunikacyjnych Trójmiasta. Również i w tym przypadku umowa o dofinansowanie podpisana została pomiędzy Urzędem Miasta Gdańsk oraz nadzorowanym przez MTBiGM Centrum Unijnych Projektów Transportowych.