GDDKIA daje trzy lata na projekt i budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w przetargu. Powstanie 2,6 km odcinek drogi krajowej nr 9. Mapa: GDDKIA

Przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy chcą by prace były zrealizowane w terminie max. 39 miesięcy.

Prace przygotowawcze do budowy 2,6 kilometrowej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego rozpoczęły się w 2016 roku od opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i trzech wariantów przebiegu drogi. W 2017 roku na mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wybrany został ostatecznie wariant inwestycji, dla którego opracowana została koncepcja programowa. Otworzyło to drogę do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę trasy zwanej małą obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego. Połączy ona istniejący węzeł Brezelia z ulicą Opatowską w ciągu drogi krajowej nr 9. W ramach inwestycji planowana jest budowa włączenia do węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów, przepustów, ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi nr 9 w istniejącą trasę.

 

Obwodnica będzie drogą jednojezdniową klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,6 km. Pobiegnie nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do istniejącej drogi krajowej nr 9 będącej wylotem z Ostrowca w kierunku Rzeszowa.

 

Obecnie międzynarodowa droga nr 9 Radom - Rzeszów przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku liczbę 23 tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na wybudowany w ostatnich latach ciąg ulic oraz planowany przez GDDKiA odcinek łączący istniejący węzeł z wylotem drogi krajowej nr 9 w kierunku Rzeszowa.

 

- Otwarcie ofert w przetargu zaplanowane jest na 10 grudnia 2018. Wykonawcy będą mieli maksymalnie 39 miesięcy (z możliwością skrócenia tego okresu do 36 miesięcy) na zaprojektowanie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz na wybudowanie obwodnicy – informują drogowcy.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Matti
2019-03-06 12:48
Żal jak się patrzy na mapę docelowego układu dróg szybkiego ruchu w Polsce na rejon Ostrowca. To miasto będzie wykluczone. Ruch pójdzie s19 prze Lublin i dalej do Wawy, Niby fajnie, dla terenów przy s19, dla ich ożywienia gospodarczego itp. Jak jednak Ostrowiec ma przyciągnąć większą liczbę inwestorów bo miasto potrzebuje desperacko pracy, jeśli dojazd do omijających ten rejon ekspresówek będzie wiódł przez kręte, prowadzące przez tereny zabudowane drogi dk9 miedzy Ostrowcem a Opatowem (s74) i między Ostrowcem a Skarżyskiem (S7) i Radomiem. Zamrożono natomiast pomysł rozbudowy dk42 do przekroju 2x2 od Skarzyska do obwodnicy Opatowa przez okolice Ostrowca jako jego prawdziwa obwodnica omijająca miasto od zachodu. Ten pomysł został totalnie zamrożony. Pisaliście tutaj o tym, że Kielecki oddział GDDKiA takie ma plany,l ale to było rok temu. Ostatnio jak ostrowieccy przedsiębiorcy napisali list do rządzących w Warszawie o dostępności transpoprtowej miasta i co z rozbudową dk42 to wyszło że nic z tego. Taka rzeczywostosc. Aż odbiera to nadzieję na przyszłość miasta. Ono nie ma szans na rozwój.
Mati
2018-11-08 19:35
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może jednak to będzie 2x2 od Brodów do Opatowa włącznie. Ale i tak dziwi mnie ta jednojezdniowa obwodnica Ostrowca - na Alei 25-lecia Wolności jest przecież (poczynając od ul. Samsonowicza) jakieś 500 m poza obszarem zabudowanym, dalej jakieś 800 m obszaru zabudowanego z ograniczeniem do 70 i jego zmniejszeniem do 50, następnie (w związku ze skrzyżowaniem i przejściem dla pieszych) ograniczenie do 40 i dalej - aż do wylotu z Ostrowca jest teren zabudowany. Więc ja się pytam - co to za obwodnica na której obowiązuje przez 90% obszar zabudowany i ograniczenie do max. 60 km/h? Choć to i tak będzie szybsze niż przejazd przez miasto ale to nie na tym polegają obwodnice - moim zdaniem.
JP
2018-11-07 21:29
Radom jest miastem na prawach powiatu i z tego co jest mi wiadome, to w takiej sytuacji miasto musi samo finansować inwestycje drogowe przebiegające w granicach miasta, nawet kategorii DK. Więc jak ma kasę to i 2x3 może budować. A wracając do obwodnicy Opatowa to 2x2 będzie w przebiegu S74, czyli południowa część, natomiast zachodnia DK9 i północna DK42 to już tylko jedna jezdnia. Ale masz rację, że najważniejsze jest to, że to już będzie poza ścisłym centrum Opatowa. Ciekawy jestem jak wypadnie ta obwodnica Iłży, bo są tam przewidziane węzły no i 2+1.
JP
2018-11-07 20:59
Obwodnica Iłży w tej chwili jest już po przetargu, ma być jednojezdniowa w układzie 2+1. To mnie utwierdza w przekonaniu, że raczej nie znajdzie się finansowanie na nic szerszego.
Mati
2018-11-07 16:33
JP - Nie czytałem tego artykułu. Tak w sumie patrząc to 2x2 na DK 9 jest już w Radomiu budowane (a częściowo - od ronda Narodowych Sił Zbrojnych do świateł przed rondem Popiełuszki - już istnieje), przydałoby się tylko jeszcze 2x2 od granic Radomia (konkretnie od planowanej S12) do obwodnicy Opatowa właśnie. Później jechałoby się S74 do Niska i S19 do Rzeszowa. Szczerze to też za bardzo nie wierzę w 2x2 na "Dziewiątce" poza Radomiem. ALE skoro tak odpisali.... Byleby tylko nie było na niej świateł a normalne węzły drogowe. Fajnie byłoby gdyby było S9 2x2 ale to już koszty większe. Sam zadowolę się zwykłą "Dziewiątką" 2x2 bez świateł i wjeżdżaniu do Opatowa, Ostrowca, Kunowa, Iłży i Skaryszewa.
JP
2018-11-07 14:36
Mati, dziękuję za bardzo precyzyjne informacje. A czy czytałeś artykuł z conadrogach.pl na temat obwodnicy Opatowa? Po prostu wierzyć mi się nie chce, że na DK9 będzie jakikolwiek odcinek o przekroju 2x2.
Mati
2018-11-07 08:55
JP - taką odpowiedź dostałem z GDDKiA w Kielcach. Napisali mi, że planują: 1. Budowę dwujezdniowej drogi klasy GP w ciągu DK 42 i DK 9 na odcinku Brody-Opatów Planowana Realizacja robót budowlanych w systemie Projektuj i buduj (budowa) po uzyskaniu finansowania. 2. Budowę obwodnicy Opatowa w ciągu dróg S74 i DK 9 (dwujezdniowa droga klasy GP) – dł. 14,9 km, w tym: S-74- 9,7 km, DK 9 –dł.- 5,2 km Planowana Realizacja robót budowlanych w systemie Projektuj i buduj (budowa) w latach 2021-2023 a w IV kw. 2018 mają złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 3. Budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągi drogi krajowej DK9 (jednojezdniowa droga klasy GP) o długości 2,7 km Planowana realizacja robót budowlanych w systemie Projektuj i buduj (budowa) w latach 2019-2021, planowany termin wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia na realizacje inwestycji – listopad 2018r.
oko
2018-11-06 19:43
To jakieś żarty- trasa 1 jezdniowa 2 600 m przez łąki budowana przez 39 miesiecy. Wychodzi 2,5 m dziennie.Ludzie - 21 wiek ,dają na razie kasę z UE ,miasto się dusi od smrodu samochodów- a wy sobie jaja robicie ? Taka dróżka powinna powstać w niecały rok , no chyba że będzie w technologii łopata-powietrze. Czy nowe , dumne władze miasta to widzą i akceptują.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: