GDDKIA daje trzy lata na projekt i budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-05
Prace przygotowawcze do budowy 2,6 kilometrowej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego rozpoczęły się w 2016 roku od opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i trzech wariantów przebiegu drogi. W 2017 roku na mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wybrany został ostatecznie wariant inwestycji, dla którego opracowana została koncepcja programowa. Otworzyło to drogę do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę trasy zwanej małą obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego. Połączy ona istniejący węzeł Brezelia z ulicą Opatowską w ciągu drogi krajowej nr 9. W ramach inwestycji planowana jest budowa włączenia do węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów, przepustów, ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi nr 9 w istniejącą trasę.
Obwodnica będzie drogą jednojezdniową klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,6 km. Pobiegnie nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do istniejącej drogi krajowej nr 9 będącej wylotem z Ostrowca w kierunku Rzeszowa.
Obecnie międzynarodowa droga nr 9 Radom - Rzeszów przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku liczbę 23 tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na wybudowany w ostatnich latach ciąg ulic oraz planowany przez GDDKiA odcinek łączący istniejący węzeł z wylotem drogi krajowej nr 9 w kierunku Rzeszowa.
- Otwarcie ofert w przetargu zaplanowane jest na 10 grudnia 2018. Wykonawcy będą mieli maksymalnie 39 miesięcy (z możliwością skrócenia tego okresu do 36 miesięcy) na zaprojektowanie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz na wybudowanie obwodnicy – informują drogowcy.