GDDKIA szykuje się do otwarcia S7 Lesznowola – Tarczyn
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-04-19
Spis treści:
- Kiedy otwarcie S7 Lesznowola - Tarczyn?
- S7 Lesznowola - Tarczyn: dwie jezdnie z betonową nawierzchnią, węzły i MOP-y
- Kto budował odcinki S7 Warszawa - Grójec
- Mapa stanu budowy dróg ekspresowych wokół Warszawy
Kiedy otwarcie S7 Lesznowola - Tarczyn?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przymierza się do otwarcia podwarszawskiego odcina drogi S7 Lesznowola – Tarczyn. Ma to nastąpić jeszcze w kwietniu. Otwarcie poprzedzone jest spotkaniem dla dziennikarzy (21 kwietnia), w którym będą uczestniczyli przedstawiciele GDDKiA, wykonawcy oraz reprezentacji nadzoru.
Odcinek Lesznowola – Tarczyn to ostatni, środkowy fragment budowanej trasy S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem, tzw. południowa wylotówka z Warszawy. Oddanie 15 kilometrowej jezdni znacząco usprawni ruch na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem.
Wyczekiwany odcinek S7 pod Warszawą czeka na otwarcie. To 15 km brakującej ekspresówki pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem. ZDjęcia: GDDKIA
S7 Lesznowola - Tarczyn: dwie jezdnie, węzły i MOP-y
Droga ekspresowa S7 na odcinku C między Lesznowolą i Tarczynem będzie miała nawierzchnię betonową, dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym w każdym kierunku. Wybudowane zostaną 3 węzły drogowe:
- Antoninów - zjazd na drogi lokalne w okolicy miejscowości Antoninów i Wola Gołkowska.
- Złotokłos - zjazd do miejscowości Złotokłos.
- Tarczyn Północ - połączenie z drogą wojewódzką DW876 i zjazd do Tarczyna.
Zaplanowano także budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych, tuż za miejscowością Złotokłos, po obu stronach jezdni.
Wykonawcą odcinka jest obecnie firma Intercor, która realizuje prace od czerwca 2021 r. (wcześniej drogowcy pożegnali się z firmą IDS-BUD). Nowa umowa zakładała zakończenie wszystkich prac w I kwartale 2024 r. ale z zapewnieniem przejezdności do końca 2022 r. Ostatecznie okazało się, że z powodu problemów przy przebudowie kolizji z sieciami energetycznymi, udostępnienie do ruchu jezdni głównej musi być przełożone na wiosnę 2023 r. Poza tym w umowie jest zapis, że do końca III kwartału 2024 r. Intercor wyremontuje 17 kilometrów obecnego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa.
Ostatnie szlify przy jezdni głównej S7 Lesznowola - Traczyn. Zdjęcia: kwiecień 2023 r. GDDKIA
Kto budował odcinki S7 Warszawa - Grójec?
Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy odcinki. Oto jak wygląda historia i terminy ich realizacji:
- Odcinek S7 od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą było konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. (wartość kontraktu opiewała na 221,4 mln zł). Z uwagi na słabe tempo prac w czerwcu 2019 r. doszło do zerwania kontraktu. Pod koniec lipca ruszył nowy przetarg. Nową umowę podpisano w lutym 2020 r. z firmą Polaqua. W ramach inwestycji powstały dwie jezdnie po 3 pasy ruchu oraz węzły Zamienie i Lesznowola. Odcinek oddany do ruchu w sierpniu 2022 r.
Nowe kilometry S7 na trasie Warszawa – Kraków - Odcinek S7 od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą była firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł.
- Odcinek S7 od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą prac o wartości ponad 203 mln zł była firma Mota-Engil Central Europe S.A. Powstał odcinek dwujezdniowy po dwa pasy ruchu w każdą stronę, węzeł Tarczyn Południe. Jego budowa trwała od wiosny 2019 r. i zakończyła się zgodnie z terminem w II połowie 2021 roku.
Mapa stanu budowy dróg ekspresowych wokół Warszawy
Mapa: GDDKIA