GDDKIA wyłania wykonawcę drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-04-23
Drogowcy na realizację zadania zaplanowali budżet w wysokości 158 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w tym budżecie. Najwyższa oferta opiewa na kwotę prawie 157 889 478,10 zł, natomiast najniższa oferta cenowa wynosi 107 212 582,87 zł. - Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria oceny ofert: cena– 60%, kryteria pozacenowe – 40% - wyjaśniają drogowcy.
Umowa z wykonawcą będzie podpisana w I kwartale 2019 roku.
Wybrany wykonawca będzie miał za zadnie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł Lotnisko – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
W latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913. Teraz o bliźniacza jezdnię rozbudowany będzie odcinek z Podwarpia do Pyrzowic.
Parametry drogi ekspresowej S1 Pyrzowice - Podwarpie
- klasa drogi: S
- prędkość projektowa: 100 km/h
- liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość jezdni: 7,00 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
- szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
- szerokość poboczy: min. 0,75m
- kategoria obciążenia ruchu: KR6
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni pozwoli na uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1.