GDDKIA zapowiada otwarcie krótkiego odcinka na S7 Chęciny – Jędrzejów
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-18
Na 21 kilometrową drogę ekspresową S7 Chęciny – Jędrzejów kierowcy czekają już od kilku miesięcy. Wykonawca prac, włoska firma Salini, nie wywiązała się z terminów i realizuje prace z dużym poślizgiem. Pierwotny termin zakończenia budowy wyznaczono bowiem na październik 2017 roku. Ustalane były kolejne terminy, w tym ostateczny - na czerwiec 2018 r, który również nie został dotrzymany. Ostatecznie wykonawca zawarł porozumienie z GDDKIA, zmobilizował siły i przeorganizował prace tak, aby możliwe było udostępnianie kierowcom kolejno poszczególnych odcinków inwestycji.
We wrześniu br. kierowcy pojechali nowym, 9-kilometrowym fragmentem drogi S7 między Chęcinami a Brzegami. Otwarto także węzeł w Tokarni. Teraz drogowcy poinformowali, że za pod koniec października lub na początku listopada przejezdny będzie ponad kilometrowy fragment ułatwiający ruch na tej trasie.
- Udostępnienie dla ruchu odcinka oznacza przejazd nową dwujezdniową trasą ekspresową S7 od węzła w Chęcinach do Brzegów (ponad 10 km), a przede wszystkim koniec uciążliwego objazdu przez ronda w Chęcinach – wyjaśnia kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa S7 Chęciny - Jędrzejów. Zdjęcia: GDDKIA
Wrześniowe przełożenie ruchu na 9-kilometrowy odcinek pozwoliło na przebudowę mostu przez Nidę w Brzegach w ciągu DK7. W ostatnich dniach pojawiły się tam duże utrudnienia dla pieszych. Ma to związek z koniecznością rozbiórki istniejącego obiektu mostowego. Organizacja ruchu pieszego w rejonie rzeki Nida odbywa się będzie za pomocą busa przewożącego mieszkańców. - Bus kursować będzie pomiędzy miejscowością Brzegi (przystanek przy OSP) a Sokołowem (przy nowo wybudowanym obiekcie mostowym WS-9) od 12.10.2018 codziennie od godziny 5:00 do godziny 23:00 z częstotliwością co 30 minut – informuje wykonawca.
W ocenie ekspertów zwiazanych z branżą zaawansowanie prac na S7 Chęciny - Jędrzejów wskazuje, że inwestycja będzie ukończona dopiero w 2019 roku. GDDKIA zapewnia jednak, że przy odpowiedniej mobilizacji prac możliwe jest zapewnienie przejezdności w tym roku. Po oddaniu kilometrowego odcinka wykonawca będzie starał się do końca roku zapewnić przejezdnoć na ostatnim juz fragmencie S7 Brzegi – Jędrzejów.
Budowa drogi ekspresowej S7 Chęciny - Jędrzejów przeciągnie się do 2019 roku. Czy pod koniec tego roku uda się zapewnić przejezdność? Zdjęcia: GDDKIA
Dwujezdniowa droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów będzie miała długość około 21,5 km i połączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa. Dzięki inwestycji znacznie skróci się czas podróżowania między Warszawą, Kielcami, a Krakowem.
W ciągu odcinka S7 Chęciny – Jędrzejów zlokalizowane będą trzy dwupoziomowe węzły drogowe w Tokarni, Brzegach i Mnichowie. Powstanie m.in.11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.
Realizacja drogi S7 Jędrzejów – Chęciny opiewa na blisko 870 milionów złotych.