Intercor ma pięć lat na Zakopiankę Rdzawka – Nowy Targ
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-19
Początkowo budową Zakopianki Rdzawka – Nowy Targ miała zająć się chińska firma STECOL. Została ona jednak odrzucona po zakończeniu postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą (KIO), z powodu niezgodności treści oferty ze Specyfikacjami Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Drogowy wybrali wtedy ofertę firmy INTERCOR, która jednak przewyższała zakładany budżet na inwestycję o 90 mln zł i wynosi 880 mln zł. Dlatego aby można było dokonać wyboru wykonawcy i podpisać umowę konieczne było podpisanie aneksu do Programu Inwestycji przez ministra infrastruktury.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa Zakopianka, jako droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Harmonogramy zakładają, że faza projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID zajmie 23 miesiące, a etap realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca). Umowa z wykonawcą zawarta 19 września br. pozwala założyć, że prace budowlane będą mogły rozpocząć się w sierpniu 2020 r i potrwać do października 2023 r.
Obecnie budowany jest odcinek Zakopianki w ciągu drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka. Budowa rozpoczęła się w 2016 roku i ma potrwać do przyszłego roku. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju i dalej kontynuowana dwujezdniowa DK47 do Chabówki, gdzie włączona zostanie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej Rdzawka - Nowy Targ.