Inwestycje na DW 249 w Solcu Kujawskim
- conadrogach.pl
- ZDW Bydgoszcz
- 2013-05-14
Trwa budowa wiaduktu kolejowego nad drogą wojewódzką nr 249 w Solcu Kujawskim. Na drodze powstaje także rondo. Kierowcy do końca wakacji muszą liczyć się z utrudnieniami.
Budowa nowego wiaduktu, który zastąpi przejazd z rogatkami rozpoczęła się wiosną 2011 roku. W związku z kolejnymi etapami prac kierowcy muszą jeszcze korzystać z objazdów. Obecnie prowadzi on ulicami 29 Listopada, Bojowników o Wolność i Demokrację, Dworcową, Garbarami i Powstańców. Ze zmianami organizacji ruchu należy liczyć się do końca wakacji.
- Wykonawca przebudował już fragment ulicy Leśnej po stronie południowej – wyjaśnia dyrektor Wydziału Planowania i Realizacji Inwestycji w soleckim ratuszu, Krystyna Mikulska. - Teraz kończą się roboty drogowe po północnej stronie wiaduktu, na ul. 23 Stycznia, którą również przebiega droga wojewódzka. W rejonie wiaduktu powstaje też rondo, które zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z ulicą Dworcową. Trwają jeszcze prace na samym wiadukcie od strony północnej. Po południowej części obiektu odbywa się już ruch pociągów. Otwarcie całego tunelu nastąpi prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września.
Przy modernizowanej DW nr 249 powstają nowe oświetlenie, odwodnienie, chodniki i ścieżki rowerowe. Budowany wiadukt jest konstrukcją dwuprzęsłową żelbetową, monolityczną. Ma szerokość długość 27 metrów i szerokość 28 metrów. Wysokość liczona poziomu jezdni do spodu konstrukcji przęsła liczy 3,7 metra. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy jednocześnie analizuje możliwość dostosowania odcinka DW nr 249 pomiędzy Urzędem Miasta i placem Jana Pawła II do modernizowanego ciągu. – Zależy nam na tym, aby ten krótki odcinek nie odbiegał wyglądem od przebudowanych dróg. W pierwszej kolejności zleciliśmy wykonanie kosztorysu – dodaje dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.
Budowa wiaduktu jest częścią przedsięwzięcia pod nazwą „Szybka kolej metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym Bit-City oraz integracja systemów transportu miejskiego”. Inwestorem dla tej części projektu jest Gmina Solec Kujawski.
- Wykonawca przebudował już fragment ulicy Leśnej po stronie południowej – wyjaśnia dyrektor Wydziału Planowania i Realizacji Inwestycji w soleckim ratuszu, Krystyna Mikulska. - Teraz kończą się roboty drogowe po północnej stronie wiaduktu, na ul. 23 Stycznia, którą również przebiega droga wojewódzka. W rejonie wiaduktu powstaje też rondo, które zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z ulicą Dworcową. Trwają jeszcze prace na samym wiadukcie od strony północnej. Po południowej części obiektu odbywa się już ruch pociągów. Otwarcie całego tunelu nastąpi prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września.
Przy modernizowanej DW nr 249 powstają nowe oświetlenie, odwodnienie, chodniki i ścieżki rowerowe. Budowany wiadukt jest konstrukcją dwuprzęsłową żelbetową, monolityczną. Ma szerokość długość 27 metrów i szerokość 28 metrów. Wysokość liczona poziomu jezdni do spodu konstrukcji przęsła liczy 3,7 metra. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy jednocześnie analizuje możliwość dostosowania odcinka DW nr 249 pomiędzy Urzędem Miasta i placem Jana Pawła II do modernizowanego ciągu. – Zależy nam na tym, aby ten krótki odcinek nie odbiegał wyglądem od przebudowanych dróg. W pierwszej kolejności zleciliśmy wykonanie kosztorysu – dodaje dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.
Budowa wiaduktu jest częścią przedsięwzięcia pod nazwą „Szybka kolej metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym Bit-City oraz integracja systemów transportu miejskiego”. Inwestorem dla tej części projektu jest Gmina Solec Kujawski.