1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 Kraków – Warszawa?

Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 Kraków – Warszawa?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-12-19
Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 Kraków – Warszawa?
Krótki odcinek Miechów - Szczepanowice połączy istniejące już odcinki drogi S7 na północ i południe. Zdjęcia: GDDKIA
Do dokończenia ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą i Krakowem brakuje już około 25 kilometrów drogi S7. Mowa o dwóch odcinkach S7 Miechów – Szczepanowice i Widoma – Kraków Nowa Huta. Inwestycje są mocno zaawansowane, a drogowcy obiecują otwarcie odcinków w przyszłym roku. W realizacji pozostanie tylko miejski fragment trasy. Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 na północ od Krakowa?

Obecnie kierowcy mogą korzystać z blisko 558 km drogi ekspresowej S7. Są to trzy długie odcinki S7, pomiędzy Gdańskiem i Płońskiem, z Warszawy do Miechowa i z Myślenic do Rabki-Zdrój. Już w przyszłym roku Kraków zostanie połaczony ekspresówką z Warszawą. 

- W realizacji są dwa odcinki S7 w woj. małopolskim, od Miechowa do Szczepanowic oraz od Widomej do Krakowa. W przyszłym roku połączymy oddany jesienią odcinek do Miechowa z funkcjonującym już Szczepanowice – Widoma i dalszą część trasy do połączenia z S52 Północną Obwodnicą Krakowa- zapowiadają przedstawiciele krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostatnie prace na północnej wylotówce z Krakowa. Otwarcie DK7 przed świętami

Jak wygląda budowa ostatnich odcinków S7 Kraków – Warszawa?

S7 Kraków - Widoma

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Jego budowa jest zaawansowana w 64 proc. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice. W ciągu trasy powstaje 21 mostów i wiaduktów, ich konstrukcje są już na ukończeniu. Na 2/3 tej trasy wykonawca położył już dwie z docelowych trzech warstw asfaltu, podbudowę i warstwę wiążącą.

Zdjęcia z budowy trasy S7 Kraków - Widoma

Budowa drogi ekspresowej S7 Kraków - Widoma. Zdjęcia: GDDKIA

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Inwestycja jest zaawansowana w 36 proc. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Droga S7 w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe.

Węzeł Mistrzejowice połączy S7 z północną obwodnicą Krakowa (S52). W tym miejscu trasa przechodzi nad linią kolejową Kraków – Nowa Huta 1,3 km estakadą, która w najwyższym miejscu będzie miała ok. 20 m wysokości. W tym roku zrealizowano 300 m jezdni metodą nasuwu od strony Zesławic, w przyszłym roku planowane jest nasuwanie 1000 m jezdni od strony ul. Łowińskiego. Jest to najdłuższa tego rodzaju budowa estakady w Polsce.

S7 Widoma - Kraków - węzeł Mistrzejowice

S7 Widoma - Kraków  - węzeł Mistrzejowice

Zdjęcia: GDDKIA

Drugi węzeł, Grębałów, poza przygotowaniem nowego odcinka DW776 (ul. Kocmyrzowska), zakłada też budowę chodników, ścieżki rowerowej, a także trzech wiaduktów tramwajowych – dwóch nad S7, a jednego nad liną kolejową. Łącznie w ramach tego węzła powstanie aż 11 wiaduktów. Osiem jest już na ukończeniu, dwa są przygotowane w połowie, a budowa ostatniego rozpocznie się po wyburzeniu starego wiaduktu, którym biegnie dziś ul. Kocmyrzowska. W okolicy węzła powstał nasyp, którym tramwaj pojedzie od przystanku Wańkowicza w kierunku Zajezdni Nowa Huta.


Węzeł Grębałów w ciągu S7 Widoma - Kraków

Węzeł Grębałów w ciągu S7 Widoma - Kraków

Zdjęcia: GDDKIA

W zimie wykonawca chce prowadzić prace ziemne i kontynuować betonowanie, o ile oczywiście pozwolą na to warunki atmosferyczne.

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa tego odcinka otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i prawie 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

S7 Miechów – Szczepanowice

Budowa 5,3 km trasy ma kluczowe znaczenie dla połączenia dwóch funkcjonujących już małopolskich odcinków drogi ekspresowej S7 – Moczydło - Miechów i Szczepanowice - Widoma. Prace na tej trasie postępują szybko, a zaawansowanie osiągnęło już 71%.

Stan prac na S7 Szczepanowice - Miechów

Stan prac na S7 Szczepanowice - Miechów

Zdjęcia: GDDKIA

W ciągu odcinka powstaje pięć wiaduktów – dwa konstrukcyjnie są gotowe, na trzech pozostałych trwają intensywne prace. Na ponad połowie trasy położone są już dwie z trzech warstw asfaltu.

- Przebudowaliśmy całą instalację wodociągową i sanitarną na terenie budowy. Trwają prace związane z kanalizacją deszczową. Przełożyliśmy też kolidującą z inwestycją infrastrukturę energetyczną i teletechniczną – wyliczają drogowcy.


Prace na odcinku drogi S7 Miechów - Szczepanowice

Prace na odcinku drogi S7 Miechów - Szczepanowice. Zdjęcia: GDDKIA

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków Jak dojadę - Miechów