1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jeszcze większe korki na A4 Legnica – Wrocław przez remont wiaduktów

Jeszcze większe korki na A4 Legnica – Wrocław przez remont wiaduktów

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-02-27
Jeszcze większe korki na A4 Legnica – Wrocław przez remont wiaduktów
6 wiaduktów do naprawy i jeden do rozbiórki w ciągu autostrady A4 Wrocław - Legnica. Zdjęcia: GDDKIA
Jesienią tego roku drogowcy chcą ruszyć z naprawą wiaduktów w ciągu autostrady A4 Legnica – Wrocław. Pilnych prac wymaga sześć obiektów, a jeden zostanie wyburzony. Przez dodatkowe prace przejazd niebezpieczną i korkującą się już teraz A4-ką będzie prawdziwym dramatem.

- Z uwagi na pogarszający się stan techniczny podpór wiaduktów nad autostradą A4 na odcinku Wrocław – Legnica, podjęto decyzję o pilnym remoncie kilku wiaduktów oraz rozbiórkę jednego obiektu, który kilka lat temu został wyłączony z ruchu – poinformował wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Obecne utrudnienia na autostradzie A4 

Drogowcy już podpisali umowę z wykonawcą (Rotomat sp. z o.o. z Wrocławia – Lider, Probudowa.com sp. z o.o.. z Wrocławia) i chcą ruszyć z pracami w czwartym kwartale tego roku. Zadanie zakłada wzmocnienie filarów w zakresie koniecznym do dalszej, bezpiecznej eksploatacji sześciu obiektów i rozbiórkę wyłączonego z ruchu wiaduktu koło miejscowości Sadków pod Wrocławiem.

Już dzisiaj wiadomo, że w związku z prowadzonymi robotami będą występowały utrudnienia polegające na zawężeniu jezdni autostrady oraz ograniczenia prędkości. Nie będzie też możliwości poruszania się pojazdów ponadgabarytowych. 

Oto lista wiaduktów przewidzianych do remontu, rozbiórki w ciągu A4 Wrocław – Legnica:

  1. Km 104+901, Wądroże Wielkie
  2. Km 112+369, Budziszów Wielkie
  3. Km 129+711, Piotrowice
  4. 143+141, Sadków – obiekt do wyburzenia
  5. 144+901, Strzeganowice
  6. 146+138, Biskupice
  7. 149+188, Nowa Wieś Wrocławska

 

Od dawna korki na dolnośląskiej autostradzie A4 to sytuacja niemal codzienna. Ich główną przyczyną jest zbyt duże natężenie ruchu. Od wielu lat wiadomo, że nieprzystosowana w pełni do parametrów autostrady trasa nie jest w stanie sprostać lawinowo rosnącej liczbie aut. Autostrada po „wielkiej przebudowie” na początku tego wieku zmieniła w sumie nawierzchnię, reszta pozostała bez zmian… Tylko w nielicznych miejscach zbudowano pas awaryjny, a wszystkie węzły poza nowym połączeniem z autostradą A8 zostały zaprojektowane na potrzeby obsługi ruchu, jaki planowano w czasach, kiedy po polskich miastach jeździły głównie dorożki. Dodatkowo, nigdzie w okolicach Wrocławia nie ma przy autostradzie A4 cywilizowanego parkingu. Autostrada od wielu lat nie spełnia oczekiwań kierowców i jest jedną z najniebezpieczniejszych dróg w kraju.

Rozwiązaniem tych problemów ma być rozbudowa lub budowa zupełnie nowej trasy dla ponad 100 kilometrowego odcinka A4-ki od Wrocławia do Krzyżowej. W maju 2019 r. drogowcy zawarli umowę z firmą WYG International Sp. z o.o. na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze studium korytarzowym. Rozbudować czy budować od nowa, a może połączyć oba rozwiązania? Szukanie odpowiedzi na to pytanie nadal trwa. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Wielka przebudowa czy budowa autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4