Jeździmy ekspresową S6 na trasie Goleniów – Nowogard, krótko i z ograniczeniami
Droga ekspresowa S6 - węzeł Osina w ciągu odc. Goleniów - Nowogard. Zdjęcia: GDDKIA

Kierowcy mogą już przejechać nowym odcinkiem drogi ekspresowej S6 prowadzącym od strony zachodniej do obwodnicy Nowogardu. Niestety z ograniczeniami w ruchu. Cały odcinek ma być gotowy w maju-czerwcu i będzie pierwszym z udostępnionych na trasie Szczecin – Koszalin.

Ruch pojazdów na budowanej drodze ekspresowej S6 Goleniów - Nowogard został skierowany na nowy przebieg od węzła Osina do obwodnicy Nowogardu. Ty samym, funkcjonuje już całość nowej S6 na tym odcinku. Od Glewic do węzła Osina jest to jeszcze ruch po jednej jezdni – informują drogowcy ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Droga ekspresowa S6 odc. Goleniów -Nowogard - mapa odcinka i org. ruchu

Droga ekspresowa S6 odc. Goleniów -Nowogard - mapa odcinka. Mapa: GDDKIA

Udostępniony fragment jest jednym z pierwszych zwiastunów wielkiego otwarcia 120 km drogi ekspresowej S6 od Goleniowa (Szczecina) do Koszalina. Wszystkie odcinki mają zostać oddane do ruchu w bieżącym roku. Pierwszy w maju lub czerwcu zostanie oddany odcinek Goleniów - Nowogard, na którym zaawansowanie robót to około 90 proc.

To właśnie na tym odcinku jedziemy już po jednej z nowych jezdni na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu. Takie rozwiązania są niezbędne do wykończenia niektórych fragmentów nowego układu drogowego. Terminy oddania ostatnich odcinków ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin to koniec października 2019 r.

S6 Goleniów - Nowogard - nowa ekspresówka nad Bałtykiem

S6 Goleniów - Nowogard - nowa ekspresówka nad Bałtykiem. Zdjęcia: GDDKIA

Droga S6 docelowo połączy Szczecin z Trójmiastem. Obecnie jedynym istniejącym odcinkiem na Pomorzu Zachodnim jest zakończona w 2012 roku obwodnica Nowogardu. Budowa S6 Goleniów- Koszalin rozpoczęła się w 2017 roku na sześciu odcinkach realizacyjnych. Powstanie 16 węzłów drogowych, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i trzy Obwody Utrzymania Drogi. Łączna wartość inwestycji sięga 3,89 mld zł.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

ed
2019-04-23 16:49
W ośmiu latach PO słyszałem ,nie ma pieniędzy,.PIS wygrał wybory PO krzyczało nie będzie pieniędzy.Przez trzy lata rządzenia PIS okazuje się że starczyło i to na wiele .Szkoda że ci popierający PO tak bardzo teraz wyciągają ręce po kasę chociaż wcale nie są najbiedniejsi.Walnijcie się w pierś i otwórzcie oczy.
SAPACZ
2019-04-13 19:20
Do osob ktore twierdza ze PiS msci sie na Kaszubach,nie budujac ekspresowki oto mapa wyborow 2015,tereny zaznaczone kolorem niebieskim glosowaly na PIS(NA KASZUBACH ETNICZNYCH PIS MA DUZE POPARCIE)GDansk,gdynia,sopot to ludnosc naplywowa glosujaca na po https://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_Polsce_w_2015_roku#/media/File:Parlamentswahl_Polen_2015_Wahlkarte.svg
sapacz
2019-04-13 19:09
Do Anatola i kilku mu podobnych AKTUALNOŚCI / INFORMACJE Bez silnego poparcia droga ekspresowa S6 nie powstanie Data publikacji: 2013-04-16 16:08 Autor: redakcja.gdp Planowany przebieg drogi S6 od Goleniowa do Gdańska. Bez nacisków lokalnych polityków droga ekspresowa S6 ze Szczecina przez Słupsk i dalej do Gdańska, z ominięciem Wejherowa, nie powstanie do 2020 r. Tymczasem GDDKiA jest już dziś gotowa do rozpoczęcia budowy. W ciągu 10 miesięcy powstaną koncepcje programowe dla czterech odcinków drogi S6 w województwie zachodniopomorskim. Umowa z dwoma biurami projektowymi została podpisana w marcu. Dla dwóch odcinków położonych na wschód od Koszalina, czyli Sianów – Sławno i od Sławna do obwodnicy Słupska została rozpoczęta nowa procedura przetargowa, ponieważ firma projektowa, której ofertę wybrano nie podpisała umowy. Całkowita długość wszystkich sześciu odcinków to 161 kilometrów. Zobacz też: Nowe autostrady i drogi ekspresowe w Polsce: raport za 2012 i plany na 2013 (MAPY) Droga ekspresowa S6 łącząca Szczecin z Gdańskiem jest przygotowywana do realizacji w latach 2014- -2020. Obecną jednojezdniową i przebiegającą przez wiele miejscowości krajową szóstkę zastąpi nowa bezkolizyjna droga ekspresowa. Będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, zostanie poprowadzona w znacznej części po nowym śladzie, tuż obok obecnej drogi. Wszystko będzie, o ile minister transportu Sławomir Nowak da na drogę pieniądze. Gotowy jest już plan budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014 – 2020, ale nie ma na nim S6. Bez nacisku naszych parlamentarzystów S6 pozostanie tylko w planach szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Budowy Dróg Krajowych i Autostrad. Trasa S6 Ekspresowa droga S6 ze Szczecina do Gdańska ma już gotowe fragmenty, np. obwodnicę Słupska. Jednak budowa odcinka ze Słupska do Lęborka i dalej tzw. trasy kaszubskiej, która za Lęborkiem ma być budowana w stronę Gdańska i łączyć się z obwodnicą Trójmiasta została przełożona (kiedyś planowano ją na 2013 rok, teraz jest w planach na lata 2014–2020). Ma być budowana w nowym rozdaniu środków unijnych. Będzie to największa inwestycja drogowa na Pomorzu. – Szansa na S6 jest obecnie znacznie większa, niż jeszcze wydawało się to trzy miesiące temu – zapewnia, ale bardzo ostrożnie, poseł Arkadiusz Litwiński z Platformy Obywatelskiej. Nie chce mówić o szczegółach. Dodaje jedynie: – Jest najbardziej zaawansowanym projektem w dziedzinie formalnego i nieformalnego lobbingu. Obecnie istnieją już fragmenty drogi ekspresowej: obwodnice Nowogardu i Słupska, a od ubiegłego roku projektowane są obwodnice Koszalina i Sianowa. – Jeśli ministerstwo ujmie nas w harmonogramie nowego rozdania finansowego, od razu ogłosimy przetarg na projekt i realizację drogi – mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA. – Od ogłoszenia przetargu realizacja inwestycji zajmie trzy lata. – Dla mnie najważniejsze są dwa projekty – mówi Litwiński. – Poprawa dostępności portu szczecińskiego i realizacja drogi S6. Interpelacji nie składałem, ale już dwukrotnie rozmawiałem w tej sprawie z premierem Donaldem Tuskiem i wielokrotnie z ministrem Sławomirem Nowakiem. Inny poseł ze Szczecina, Joachim Brudziński z PiS, nie rozmawiał z przedstawicielami rządu, ale 11 marca złożył w tej sprawie interpelację na ręce marszałek Sejmu Ewy Kopacz o "umieszczenie w planie rozwoju sieci drogowej Polski na lata 2014-2020 inwestycji przebudowy drogi krajowej nr 6”. – Ta droga jest bardzo istotna z punktu widzenia interesów nie tylko regionu, ale całej północnej Polski – mówi. – Łączy największe miasta od Szczecina po Gdańsk i stanowi ważne połączenie drogowe polskich portów morskich od Świnoujścia po Trójmiasto. Stanowi też istotną część korytarza transportowego łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę do Kowna i Wilna. Zadaliśmy w tej sprawie pytanie ministrowi transportu, ale na razie milczy. Do sprawy będziemy wracać. Marek Rudnicki "Głos Szczeciński"
Hmm
2019-04-09 20:43
Oby S19 na Podlasiu wybudowali,
kierowca
2019-04-09 18:05
do- MM- twój argument całkowicie nietrafiony- w zachodniopomorskim w przeciwieństwie do pomorskiego przetargi roztrzygnięto jeszcze za po - dlatego tam budowa ruszyła.
MM
2019-04-09 09:30
Karanie niepokornych Kaszubów... Hahaha co za brednie. Sąsiednie zachodniopomorskie głosuje praktycznie tak samo jak pomorskie, więc niech oszołomy nie doszukują się podtekstów na siłę.
Jujek
2019-04-08 23:51
Andy zobacz na youtube jak PIS donosiłna Polske, na youtube jest. Jak Zebro domaga sięinterwencji w Polsce haha
plszzww
2019-04-08 21:04
Powski trollu Anatolu, złodzieje powscy nigdy by tej drogi nie skończyli, tak jak s3, tak jak obwodnicy Kobylanki s10 i wiele,wiele innych drog, majac takich powskich tumanów pseudo ekonomistow, którzy myla się o 90 mld...
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: