1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Kiedy pojedziemy autostradą A1? 5 ofert w powtórzonym przetargu na ostatni odcinek

Kiedy pojedziemy autostradą A1? 5 ofert w powtórzonym przetargu na ostatni odcinek

  1. Anka Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-02-15
Kiedy pojedziemy autostradą A1? 5 ofert w powtórzonym przetargu na ostatni odcinek
Budowa A1 Częstochowa - Pyrzowice zakończy się jesienią tego roku. Na odcinki z Tuszyna do Częstochowy poczekamy około 3-4 lata dłużej. Nadal nie ma umowy na jeden z brakujących fragmentów. Mapa: GDDKIA
Ostatni, ponad 24 kilometrowy fragment autostrady A1 prowadzący z Bełchatowa do Kamieńska nadal czeka na rozpoczęcie prac. Drogowcy mieli problem ze znalezieniem wykonawcy, konieczne było ogłoszenie drugiego przetargu. Wszystkie pozostałe odcinki A1-ki na trasie Tuszyn – Częstochowa mają już wykonawców.

W drugim przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 na odcinku węzeł Piotrków Trybunalski Południe i węzeł Kamieńsk o długości 24,2 km wpłynęło 5 ofert. Najniższa z nich opiewa na 857 mln zł (firma Mirbud) i jako jedyna mieści się w budżecie założonym przez GDDKIA (niespełna 897 mln zł).

Przypomnijmy, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych i zrealizowanie odcinka autostrady. W miejscu obecnych dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne. Nawierzchnia przyszłej A1 będzie wykonana z betonu cementowego co radykalnie podniesie jej trwałość.

 

Oferty od firm w przetargu na A1 Piotrków Tryb. Płd. - Kamieńsk:

  • Mirbud (857 mln zł)
  • Intercor (955,921 mln zł)
  • Polaqua (961,294 mln zł)
  • konsorcjum Budimex i Strabag (1,072 mld zł)
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret (1,536 mld zł).

- Komisja przetargowa bada oferty, a wybór najkorzystniejszej oferty planujemy ogłosić w kwietniu br. – informują przedstawiciele GDDKIA.

Wszyscy wykonawcy zaproponowali skrócenie okresu realizacji o 3 miesiące (do 35 miesięcy). Oznacza to, że jeśli udałoby się podpisać umowę w połowie tego roku, to przy łagodnych zimach pozwalających na prowadzenie prac jest szansa, że wspomniany odcinek byłby gotowy najwcześniej na koniec 2022 roku, podobnie jak pozostałe odcinki na trasie Tuszyn – Częstochowa. Obserwując jednak tempo realizowanych inwestycji drogowych, trzeba założyć, że będzie to najwcześniej 2023 rok.  

 

A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór). Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych:

  • Odcinek A - węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km.
    30 lipca 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł);

  • Odcinek B - w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km
    14 lutego 2019 r. otwarto oferty w ponownym przetargu (planowany wybór najkorzystniejszej oferty w kwietniu br.);

  • Odcinek C - Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km
    14 września 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum: Strabag i Budimex (wartość 573,1 mln zł);

  • Odcinek D - Radomsko - gr. woj., ok. 7 km
    30 sierpnia 2018 r. podpisano umowę z przedsiębiorstwem INTERCOR (wartość 338,3 mln zł);

  • Odcinek E - gr. woj. łódzkiego - w. Częstochowa Północ, ok. 16,9 km
    23 lipca 2018 r. podpisano umowę na realizację z firmą POLAQUA (wartość 596,5 mln zł).

 

W budowie nadal pozostaje odcinek autostrady A1 z Częstochowy do Pyrzowic. Edług najnowszych zapowiedzi, ten 57 km fragment ma być udostępniony kierowcom w tym roku. Niestety, prace są opóźnione i będzie to najprawdopodobniej III kwartał. 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A1