Kiedy pojedziemy obwodnicą Góry Kalwarii?
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-12-17
Budowa obwodnicy Góry Kalwarii obejmuje ponad 5 kilometrowy odcinek w ciągu drogi krajowej nr 79 oraz prawie 4 km w ciągu DK50. Umowę na jej projekt i budowę podpisano jeszcze w kwietniu 2016 r. (wartość kontraktu 335,6 mln zł). Z początkiem tego roku plac budowy opuściła firma Planeta – jeden z wykonawców. Prace realizuje lider konsorcjum – firma Intercor. Prace zmierzają do końca.
- Na obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dróg krajowych nr 50 i 79 trwają prace związane z budową ekranów, barier energochłonnych, profilowane są skarpy i pobocza oraz czyszczona jest nawierzchnia całej trasy. Wszystkie prace zmierzają do udostępnienie trasy kierowcom – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ale nie podaje konkretnego terminu otwarcia. W ostatnim czasie drogowcy oddali do użytku obiekt na ulicy Walewickiej i wiadukt na ulicy Wiejskiej.
Obwodnica Góry Kalwarii składa się z dwóch ciągów dróg krajowych nr 79 i 50 o łącznej długości 9 km. Trasa jest dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m. W jej ciągu powstały trzy węzły drogowe: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion” i kilkanaście wiaduktów.
W ramach inwestycji wymiany doczeka się nawierzchnia na starych odcinkach DK79, przebiegających przez centrum miasta, które po oddaniu obwodnicy stracą status drogi krajowej (ul. Pijarska, Dominikańska, Wojska Polskiego, Grójecka). Remont będzie jednak realizowany dopiero w 2020 roku.