Kolejny odcinek nadmorskiej trasy DW203 będzie remontowany
- conadrogach.pl
- ZZDW
- 2017-05-08
- Droga nr 203, która latem jest jedną z najczęściej użytkowanych dróg wojewódzkich w zachodniopomorskim, od roku 2010 przechodzi stopniową modernizację - podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Ruch turystyczny na Pomorzu Zachodnim wciąż rośnie. Dlatego szczególną uwagę poświęcamy inwestycjom drogowym w pasie nadmorskim. Korzystając ze środków europejskich chcemy dostosować do odpowiednich standardów cały, jeszcze niezmodernizowany odcinek - od Darłowa do wschodniej granicy województwa – dodaje marszałek.
Przebudowa DW203 Koszalin - Darłowo
Przypomnijmy, że przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 203 Koszalin - Darłowo została podzielona na trzy etapy, z których dwa zostały zrealizowane w minionej perspektywie unijnej, czyli latach 2007-13. Prace budowlane, obejmujące również przebudowę kilku obiektów mostowych pochłonęły prawie 75 mln zł. Przebudowa trzeciego odcinka z Dąbek do Darłowa zakończy się w sierpniu tego roku.
Przebudowa DW203 Darłowo - Ustka
ZZDW zakończyło też procedurę przetargową na wykonanie dokumentacji na przebudowę ostatniego, dochodzącego do granicy województw zachodniopomorskiego i pomorskiego, odcinka tej trasy. Pierwszy etap tej inwestycji jest możliwy dzięki wkładowi miasta Darłowa, które przekazało ZZDW własny projekt przebudowy ul. Tynieckiego.
Przebudowa ul. Tynieckiego w Darłowie
W przetargu na przebudowę ulicy Tynieckiego w Darłowie startowały cztery firmy, a ceny wahały się od blisko 7,8 mln zł. do ponad 9 mln zł. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia, które jest wykonawcą trwającej jeszcze przebudowy odcinka DW 203 Dąbki-Darłowo. Wykonawca zostanie wyłoniony przed wakacjami, po uzupełnieniu wszystkich dokumentów i zakończeniu procedury przetargowej. Roboty budowlane powinny zostać zakończone do końca września 2018 r.
Dodajmy, że 1,8-kilometrowy odcinek, który będzie przebudowywany jest w złym stanie technicznym, odbiega standardem od zmodernizowanej już trasy i nie spełnia kryteriów drogi wojewódzkiej.
Przewidziano tu kompleksową przebudowę ze wzmocnieniem konstrukcji jezdni, poszerzeniem jej do normatywnych szerokości, a także przebudowę skrzyżowań, zjazdów na posesje oraz budowę ścieżki rowerowej i nowych zatok autobusowych. Na skrzyżowaniu z Aleją Jana Pawła II i ul. Emilii Plater powstanie małe rondo o średnicy wewnętrznej 20 m.
Roboty budowlane obejmują też przebudowę linii energetycznych i telekomunikacyjnych, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz niezbędnych zabezpieczeń dla pieszych i pojazdów.