Kolejny odcinek obwodnicy Mielca połączył DW875 z DW985
- conadrogach.pl
- 2015-01-13
Kierowcy mogą już jeździć kolejną częścią obwodnicy Mielca w województwie podkarpackim. Nowy odcinek połączył drogi wojewódzkie 875 z 985 (czyli ulicę Wolności z ul. Dębicą). Docelowo obwodnica Mielca wspólnie z drogą w kierunku mostu w Połańcu stworzy nową arterie drogową łączącą województwa podkarpackie i świętokrzyskie.
Jest to II etap budowanej obwodnicy. Pierwszy, łączący drogę powiatową Mielec – Szydłowiec z drogą wojewódzką nr 875 Mielec – Kolbuszowa został otwarty początkiem listopada ubiegłego roku. Nadal trwają prace na najdłuższym, trzecim odcinku (od Tuszowa Narodowego do drogi powiatowej Mielec – Szydłowiec) i zakończą się prawdopodobnie w połowie tego roku.
Przy realizacji drugiego etapu nie obyło się bez problemów. Pod koniec 2013 roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich odstąpił od umowy zawartej z firmą Aglomancha Empresa Construktora S.A. z powodu dużych opóźnień w realizacji. Po kolejnym przetargu, prace na tym odcinku w czerwcu 2014 r. przejęła firma Skanska i dokończyła je na blisko 3,5 kilometrowym odcinku obwodnicy za niewiele ponad 22 mln złotych. Łączny kwota przeznaczona na ten fragment obwodnicy wraz z dofinansowaniem i pozostałymi kosztami (wykup gruntów, projekt etc) to 28, 7 mln zł. Co ważne budowe udało się zrealizowac w wyznaczonym terminie.
Nowa droga, posiadająca klasę techniczną GP, została wyposażona w siedmiometrową jezdnię (dwa pasy ruchu po 3,5 metra każdy) oraz obustronne pobocza utwardzone i ziemne. W ramach budowy powstały trzy skrzyżowania, w tym jedno rondo na skrzyżowaniu z ulica Dębicką oraz wiadukt drogowy nad linią kolejową. Wybudowano również urządzenia ochrony środowiska – przejście dla zwierząt średnich, ekrany akustyczne oraz ogrodzenia. W miejscach najbardziej niebezpiecznych zamontowane zostały bariery ochronne, zlokalizowane przy przepustach pod: drogą główną, drogami podporządkowanymi oraz serwisowymi a także w miejscach, gdzie wysokość skarp przekracza 3,5 m.
Budowa obwodnicy Mielca jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. Jego całkowita wartość to blisko 153 mln złotych, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwota 124 447 073,00 złotych. Pozostałe środki to wkład własny Województwa Podkarpackiego.
Przy realizacji drugiego etapu nie obyło się bez problemów. Pod koniec 2013 roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich odstąpił od umowy zawartej z firmą Aglomancha Empresa Construktora S.A. z powodu dużych opóźnień w realizacji. Po kolejnym przetargu, prace na tym odcinku w czerwcu 2014 r. przejęła firma Skanska i dokończyła je na blisko 3,5 kilometrowym odcinku obwodnicy za niewiele ponad 22 mln złotych. Łączny kwota przeznaczona na ten fragment obwodnicy wraz z dofinansowaniem i pozostałymi kosztami (wykup gruntów, projekt etc) to 28, 7 mln zł. Co ważne budowe udało się zrealizowac w wyznaczonym terminie.
Nowa droga, posiadająca klasę techniczną GP, została wyposażona w siedmiometrową jezdnię (dwa pasy ruchu po 3,5 metra każdy) oraz obustronne pobocza utwardzone i ziemne. W ramach budowy powstały trzy skrzyżowania, w tym jedno rondo na skrzyżowaniu z ulica Dębicką oraz wiadukt drogowy nad linią kolejową. Wybudowano również urządzenia ochrony środowiska – przejście dla zwierząt średnich, ekrany akustyczne oraz ogrodzenia. W miejscach najbardziej niebezpiecznych zamontowane zostały bariery ochronne, zlokalizowane przy przepustach pod: drogą główną, drogami podporządkowanymi oraz serwisowymi a także w miejscach, gdzie wysokość skarp przekracza 3,5 m.
Budowa obwodnicy Mielca jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. Jego całkowita wartość to blisko 153 mln złotych, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwota 124 447 073,00 złotych. Pozostałe środki to wkład własny Województwa Podkarpackiego.