Kolejny odcinek obwodnicy Mielca połączył DW875 z DW985
- conadrogach.pl
- 2015-01-13
Przy realizacji drugiego etapu nie obyło się bez problemów. Pod koniec 2013 roku Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich odstąpił od umowy zawartej z firmą Aglomancha Empresa Construktora S.A. z powodu dużych opóźnień w realizacji. Po kolejnym przetargu, prace na tym odcinku w czerwcu 2014 r. przejęła firma Skanska i dokończyła je na blisko 3,5 kilometrowym odcinku obwodnicy za niewiele ponad 22 mln złotych. Łączny kwota przeznaczona na ten fragment obwodnicy wraz z dofinansowaniem i pozostałymi kosztami (wykup gruntów, projekt etc) to 28, 7 mln zł. Co ważne budowe udało się zrealizowac w wyznaczonym terminie.
Nowa droga, posiadająca klasę techniczną GP, została wyposażona w siedmiometrową jezdnię (dwa pasy ruchu po 3,5 metra każdy) oraz obustronne pobocza utwardzone i ziemne. W ramach budowy powstały trzy skrzyżowania, w tym jedno rondo na skrzyżowaniu z ulica Dębicką oraz wiadukt drogowy nad linią kolejową. Wybudowano również urządzenia ochrony środowiska – przejście dla zwierząt średnich, ekrany akustyczne oraz ogrodzenia. W miejscach najbardziej niebezpiecznych zamontowane zostały bariery ochronne, zlokalizowane przy przepustach pod: drogą główną, drogami podporządkowanymi oraz serwisowymi a także w miejscach, gdzie wysokość skarp przekracza 3,5 m.
Budowa obwodnicy Mielca jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. Jego całkowita wartość to blisko 153 mln złotych, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwota 124 447 073,00 złotych. Pozostałe środki to wkład własny Województwa Podkarpackiego.