Koniec remontu autostrady A4 Wrocław – Katowice? Tak ale tylko na jezdni południowej
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-07-05
Całe zadanie obejmuje remont autostrady A4 na jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Ze względu na duży zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
Wykonawca poinformował już o zakończeniu remontu jezdni południowej. W piątek 8 lipca przywrócony zostanie ruch na obu jezdniach A4 pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą województw opolskiego i śląskiego. Kolejny etap remontu, na jezdni północnej, ruszy 18 lipca br.
Budowa dróg w Polsce. Nowe autostrady i ekspresówki w 2022 roku
Remont autostrady A4 Wrocław - Katowice w woj. opolskim. Koniec prac prowadzonych na jezdni południowej, teraz drogowcy wejdą na jezdnię północną. Zdjecia: GDDKIA
Drożej na A4 Katowice – Kraków i z utrudnieniami w Mysłowicach
Pierwsze utrudnienia na jezdni północnej pojawią się już w poniedziałek 11 lipca. Ekipy rozpoczną przekładanie barier ochronnych separujących ruch na jezdni północnej A4 na sąsiednią jezdnię południową, w kierunku Katowic. W tym czasie wystąpią utrudnienia na obu jezdniach w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu - kierowcy będą się poruszali prawym pasem. Po 18 lipca rozpoczną się prace na 7 km odcinku jezdni północnej w kierunku Wrocławia od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim. Ruch zostanie przełożony na jezdnię południową z układem pasów 2+1. Kierowcy zmierzający w kierunku Wrocławia będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden.
Ważna informacja dotyczy węzła Strzelce Opolskie, który zostanie oddany do ruchu od połowy lipca br. Jednak ze względu na prowadzone prace na jezdni północnej, nie będzie można na nim zjechać od strony Katowic do Strzelec Opolskich i wjechać w kierunku Wrocławia.
Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.