1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Kontynuacja budowy S7 Kraków – Widoma pochłonie ponad 1,5 mld zł

Kontynuacja budowy S7 Kraków – Widoma pochłonie ponad 1,5 mld zł

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-04-27
Kontynuacja budowy S7 Kraków – Widoma pochłonie ponad 1,5 mld zł
Poprzedni wykonawca nie wywiązał się z budowy S7 Kraków - Widoma. GDDKIA chce zlecić prace konsorcjum Gulermak - Mosty Łódź. Zdjęcia: GDDKIA
Konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź jest najbliżej dokończenia realizacji drogi ekspresowej z Krakowa do Widomej. Ofertę o wartości prawie 1,55 mld zł drogowcy uznali za najkorzystniejszą spośród sześciu jakie wpłynęły. Budowa drogi ekspresowej S7 Kraków - Warszawa trwa od ponad dziesięciu lat i zakończy się z dużym opóźnieniem. Ekspresowym wylotem z Krakowa pojedziemy najwcześniej za około cztery lata.

Trasa ekspresowa S7 od Krakowa do granic województwa małopolskiego i świętokrzyskiego (tzw. północny wylot z Krakowa) ma mieć prawie 55,5 km długości. Powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku z możliwością rozbudowy do trzeciego na każdej z nich. Termin oddania drogi ekspresowej S7 – wylotówki z Krakowa w kierunku Warszawy to cały czas wielka niewiadoma. Ukończenie budowy planowane było na 2024 rok. Jednak po zerwaniu kontraktu z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) i rozpoczęciu nowej procedury przetargowej termin ten jest nierealny.

GDDKIA nadal jest na etapie wyboru nowego wykonawcy prac projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Przypomnijmy, w przetargu wpłynęło sześć ofert. Najtańszą ofertę złożył PUT Intercor z Zawiercia, blisko 1,255 mld zł, a najdroższą konsorcjum firm Budimex i Strabag, ponad 1,813 mld zł. Budżet GDDKiA na to zadanie wynosi ponad 1,543 mld zł. Blisko budżetu drogowców była jeszcze oferta polsko-tureckiego konsorcjum Gulermak (lider) i Mosty Łódź (partner) -1 545 mln zł i właśnie tą drogowcy uznali za najkorzystniejszą.

- Spośród sześciu firm i konsorcjów, które złożyły oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa, wybraliśmy ofertę konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Koszt prac wyniesie 1 545 681 714,00 zł. Jeżeli w ciągu najbliższych dziesięciu dni nie będzie odwołań od tej decyzji, rozpocznie się standardowa kontrola Prezesa UZP. Po pozytywnym wyniku kontroli podpisana zostanie umowa. i nowy wykonawca rozpocznie prace – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa 55 km trasy S7 na północ od Krakowa - roboty jedynie na ponad 30 km

Termin realizacji drogi ekspresowej S7 Kraków - Widoma

GDDKIA chce by wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z wymaganiami przetargowymi mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

1. odcinek nr 1 zamiejski - 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,

2. odcinek nr 2 miejski - 31 miesięcy od daty zawarcia umowy,

3. odcinek nr 3 Kocmyrzowska - 34 miesiące, jeżeli GDDKiA będzie wykonywać roboty na tym odcinku (na mocy porozumienia z Miastem Kraków).

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń. W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa S7 o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna. Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Zakres zadania nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma - Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7, czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta. 

Cała S52 Północna Obwodnica Krakowa może być budowana. Jest ZRID na węzeł Mistrzejowice

Budowa 55 km trasy S7 na północ od Krakowa

Przypomnijmy, budowa prawie 56 km drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na cztery odcinki realizacyjne.

Budowa 55 km trasy S7 na północ od Krakowa

Budowa S7 Kraków - granica województw w podziale na odcinki i terminy:

  • S7 Moczydło (granica województw) – Miechów – budowa ruszyła w lipcu 2020 r. i według harmonogramu prace zakończą się w 2023 r.

  • S7 Miechów – Szczepanowice – umowę projektuj i buduj podpisano w lutym 2021 r. Prace potrwają 36 miesięcy (bez wliczania sezonu zimowego w czas budowy)

  • S7 Szczepanowice – Widoma – budowa tego odcinka powinna zakończyć się jesienią tego roku

  • S7 Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta)

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków