Korki na ósemce w Bardzie. Rusza remont odcinka DK8 z osuwiskiem
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-03-12
- Remont i korki na ósemce w Bardzie
- Przebudowa DK8 Bardo – Przyłęk
- Kiedy koniec remontu ósemki przez Bardo?
- Nowa droga ekspresowa S8 Wrocław – Kłodzko
Remont i korki na ósemce w Bardzie
Od 13 marca br. (poniedziałek) wprowadzony zostanie pierwszy etap zmiany organizacji ruchu na 300 metrowym odcinku drogi krajowej nr 8 w Bardzie i będzie obowiązywał przez trzy miesiące. W godzinach od 6 do 20 ruch będzie odbywał się wahadłowo przy sterowaniu ręcznym. Natomiast w godzinach nocnych ruch sterowany będzie poprzez sygnalizację świetlną. Pas ruchu zwężony zostanie do szerokości 2,75 m i wprowadzone będzie ograniczenie prędkości do 40km/h.
- Ze względu na duże natężenie ruchu na DK8 przewidujemy tworzenie się zatorów w obrębie Barda. Apelujemy do kierowców o ostrożność – przestrzegają drogowcy.
Przebudowa DK8 Bardo – Przyłęk
Całe zadanie będzie polegać m.in. na przebudowie 1000 metrowego odcinka DK8 Bardo – Przyłęk wraz z budową ciągów pieszych, zatok autobusowych czy oświetlenia dedykowanego na przejściu dla pieszych. Droga zostanie dostosowana do nośności 11,5 t/oś. Jednocześnie w ramach zdania zabezpieczony zostanie korpus drogi poprzez stabilizację osuwiska. na długości ok. 300 m, które znajduje się pomiędzy linią kolejową, a drogą. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie z Placem Wolności.
Kiedy koniec remontu ósemki przez Bardo?
Wykonawcą remontu DK8 w Bardzie jest firma Skanska, która zrealizuje zadanie za kwotę ok. 19 mln zł. Zgodnie z umową zakończenie inwestycji planowane jest w trzecim kwartale 2024 roku.
Nowa droga ekspresowa S8 Wrocław – Kłodzko
Na nową drogę ekspresową S8 Wrocław – Kłodzko musimy jeszcze poczekać, a najdłużej na odcinek w okolicach Barda. W tym roku mają ruszyć przetargi na zaprojektowanie i budowę niemal wszystkich odcinków trasy.
Droga ekspresowa S8 z Wrocławia do Kłodzka – przetargi na początku 2023 roku
Najpóźniej powstanie odcinek S8 Kłodzko - Ząbkowice Śląskie, który został podzielony na pododcinki: IA Kłodzko - Bardo i IB Bardo - Ząbkowice Śląskie. Realizacja odcinka pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie możliwa dopiero po analizie połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46.
Wąską i niebezpieczną DK8 przez Bardo zastąpi niwa trasa ekspresowa S8 aż do Kłodzka. Zdjęcia: GDDKIA