Kto dokończy S8 Marki – Kobyłka? Prace potrwają co najmniej do wiosny 2021 r
Ponownie ogłoszony został przetarg na dokończenie prac na obwodnicy Marek: droga ekspresowa S8 Marki - Kobyłka. Czy tym razem uda się wyłonić wykonawce prac? Zdjęcia: GDDKIA

Ogłoszony został przetarg na dokończenie robót na drodze ekspresowej S8 Marki – Kobyłka. Zadanie stanęło w miejscu jeszcze w maju ubiegłego roku, kiedy to GDDKIA zerwała umowę z włoskim Salini. Od tego czasu drogowcy poszukują nowego wykonawcy prac.

Przypomnijmy, trasę główną obwodnicy Marek oddano z opóźnieniem w grudniu 2017 r. Na zakończenie prac czekają jeszcze m.in. węzły drogowe. Od maja 2018 r. wiadomo, że inwestycji nie dokończy Salini, z którym GDDKiA rozwiązała umowę. Wykonano inwentaryzację terenu oraz przygotowano dokumentację do ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace.

We wrześniu 2018 r. ruszył przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła tylko jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłoszony został przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta tańsza przekraczała kosztorys inwestorski GDDKiA o ok. 70 proc. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.

- GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki – Kobyłka. Z uwagi na to, iż kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac – zaznaczają przedstawiciele warszawskiego oddziału GDDKIA.

Dzięki temu ponownie ogłoszono przetarg na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem). Termin składania ofert wyznaczono na 1 lipca 2019 r.

Zadaniem wykonawcy jest dokończenie m.in. następujących prac: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Jeżeli uda się wyłonić korzystną ofertę i nie będzie odwołań, to w listopadzie br. planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

B
2019-05-24 15:31
Do kon: do bani jest kryterium najniższej ceny w procedurze przetargowej. Piszesz że nie chodzi ci o firmy budowlane ale budowami dróg zajmuja się firmy budowlane. Musisz zapamiętać jedno: każda firma prywatna (w każdej branży) jest prowadzona w jednym celu-zysku to jest główny cel prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli firmy budowlane przedstawiają cenę i jest ona wyższa od budżetu Gddkia to: albo zawyzaja koszty albo gddkia ma nie doszacowane wartości. Po to jest przetarg i konkurencja aby nie było monopolu. Nie wiem czy pamietasz Prl i państwowe firmy budowlane: dwie wywrotki cementu na budowe a jedna prywatna budowe a koszty ponosilo panstwo. W Chinach rządzą komunisci i mogą robic co chcą korupcja kwitnie tam na potęgę. Nie ma co wzorowac się na Chinach bo tam jest dyktatura z kapitalistyczna twarzą
kon
2019-05-23 23:11
nie pisalem o firmach budowlanych. pisalem tylko ze jak nie znajda sie wykonawcy 2 krotnie np to co mamy czekac 2-5-10 lat jak ktos bedzie chciał wybudować? w Chinach buduja drogi ekspresowo bo nie maja chorych przetargów jak u nas. ogolnie chodzi mi ze system budowy dróg w Polsce jest do gruntownej poprawy.
B
2019-05-23 13:05
Do kon: nie mam pojęcia ile jest firm budowlanych państwowych w Polsce podaj nazwy proszę. Jeśli takie są to niech wezmą udział w przetargu zaproponują cenę zgodną z oczekiwanami GDDiK i bedzie ok. Ale tak się nie dzieje. Proponujesz aby taka firma zanizala koszty budowy aby objąć szybko plac budowy. Tylko jeśli ta firma panstwowa zaproponuje koszty budowy nizsze od realnych kosztow to kto do interesu tej firmy ma doplacic?
kon
2019-05-23 12:37
do B. kolego. chyba zapomniales ile jest firm panstwowych w Polsce juz nie mówiąc w Niemczech. np. w japonii czy Korei zapadła sie droga na 15 metrów. naprawili w tydzień bez zadnych przetargów. to samo mozna zrobic w Polsce tylko trzeba chcieć. a tak bedziemy czekać na dokonczenie zjazdów 5 lat bo system przetargów w Polsce jest chory.
scyzor
2019-05-23 07:09
Ciekawe jest to, że mimo zerwanej umowy na s8 GDDKIA wciąż podpisywało umowy na wykonanie kolejnych dróg z firmą Salini np. S7
B
2019-05-22 23:24
Do kon: realny socjalizm już w Polsce skończył się. Firma panstwowa? Czyli jaka? Czy ceny materiałów i koszty pracy dla firm państwowych są inne niz dla prywatnych? Czy twoje myślenie zatrzymało się na czasach Gierka? Czy firma państwowa ma dokładać do budowy drogi z pieniędzy budżetowych? Błędne koło
autobahner
2019-05-22 23:06
do ech- jest takie przysłowie- "ryba psuje się od głowy", żeby wymienić obecną załogę GDDKiA , trzeba pozbyć się tych, którzy za nimi stoją- czyli obecną ekipę rządzącą!!! W przeciwnym razie będzie tylko gorzej!!!
kon
2019-05-22 22:43
a jaki problem zmienic prawo i po 2 przetargach jak nie bedzie chętnych dokonczy firma panstwowa za tyle ile chcą w przetargu. mozna? można. bo jak dalej tak pójdzie to i do 2025 sie nie wyrobią
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: