Kto zaprojektuje i wybuduje warszawską wylotówkę na trasie S7 Warszawa – Grójec?
Problemy w realizacji drogi S7 Warszawa - Grójec. Po zerwaniu umowy z wykonawcą drogowcy musieli ogłosić nowy przetarg na projektuj i buduj dla odc. Warszawa Lotnisko - Lesznowola. Zdjęcia: GDDKIA

Drogowcy ogłosili przetarg na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa węzeł Lotnisko – Lesznowola. To już drugie podeście do projektowania i budowania warszawskiej wylotówki w kierunku Krakowa. W maju br. doszło do zerwania umowy z firmą Rubau Polska.

- Po odstąpieniu od umowy z Rubau Polska, ponownie wybieramy wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7 do Grójca. Chodzi o odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Wysłaliśmy ogłoszenie o zamówieniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach – poinformowało biuro prasowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Termin składania ofert upływa 3 września 2019 r. Podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) planowane jest na luty 2020 r.

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Lesznowola. Mapa: GDDKIA

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Lesznowola

 

Zadanie dotyczy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7, odcinek „A” od węzła „Lotnisko” (bez węzła) do węzła „Lesznowola” (z węzłem) o długości około 6,6 km. Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Drogowcy dają wykonawcy na zrealizowanie inwestycji 29 miesięcy od daty zawarcia umowy. Z tym, że złożenie wniosku o uzyskanie decyzji ZRID, ma nastąpić po 5 miesiącach od podpisania umowy.

Przypomnijmy, realizację drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec podzielono na trzy odcinki:

  • Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”. Odcinek czeka na nowego wykonawcę po zerwaniu kontraktu z Rubau Polska.

  • Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7.

  • Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.

Postęp prac na budowie drogi S7 w okolicach Grójca

Postęp prac na budowie odcinka C drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjecia: czerwiec 2019 r., GDDKIA

Po wybudowaniu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową. 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: