1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Lubelskie: Budowa 33 km drogi ekspresowej S17 na finiszu

Lubelskie: Budowa 33 km drogi ekspresowej S17 na finiszu

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-11-19
Lubelskie: Budowa 33 km drogi ekspresowej S17 na finiszu
Postęp prac na budowie S17 na odcinku od granicy województw do w. Kurów Zachód. 33 km odcinkiem pojedziemy w połowie przyszłego roku. Zdjęcia: GDDKIA
Realizacja ponad 33 kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S17 od granicy województw do węzła Kurów Zachód powoli zmierza ku końcowi. Na odcinku pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Skrudki brakuje jeszcze tylko 350 m nawierzchni betonowej i krótkich odcinków z nawierzchnią bitumiczną. Na sąsiednim, Skrudki – granica województw, położono już 40 proc. betonowej nawierzchni trasy głównej, a przy sprzyjającej pogodzie jeszcze jej przybędzie w tym roku.

S17 Skrudki – Kurów w II kwartale 2019 r.

 

Przypomnijmy, że wykonawca ponad 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód (firma Mota Engil Central Europe) otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej w grudniu 2016 roku.

 

Prace na dobre ruszyły wiosną 2017 r., a obecnie zaawansowanie finansowe to ok. 76 proc., a rzeczowe ponad 87 proc. Obecnie oprócz prac przy wykonywaniu nawierzchni, betonowej i bitumicznej, trwają prace przy obiektach inżynierskich. Budowane są miedzy innymi przepusty w ciągu obecnej DK17 co wiąże się z trzema krótkimi objazdami. Przed końcem roku ruch wróci na starą drogę, a w przyszłym roku wykonawcy pozostaną prace wykończeniowe, montaż barier energochłonnych, oznakowania oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

 

Kierowcy będą mogli skorzystać z tego odcinka w II kwartale 2019 roku.

 

Układanie nawierzchni drogi ekspresowej S17 Kurów - granica województw Układanie nawierzchni drogi ekspresowej S17 Kurów - granica województw. Zdjęcia: GDDKIA


S17 Skrudki – granica województw lubelskiego i mazowieckiego w połowie 2019 r.

Prace na drugim odcinku, niemal dwukrotnie dłuższym (20,2 km), realizowanym przez firmę PORR rozpoczęły się wiosną 2017 r., po otrzymaniu z końcem marca decyzji ZRID. Obecne zaawansowanie finansowe to ok. 69 proc. a rzeczowe ok. 70 proc.

 

Ułożono już ok. 13 km z planowanych 32 km nawierzchni betonowej (w przeliczeniu na jedną jezdnię). Odcinki bitumiczne na ciągu głównym będą wykonywane w przyszłym roku. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym największym z nich – moście na Wieprzu. Już niedługo kierowcy skorzystają z nowego wiaduktu w pobliżu stacji paliw koło Sierskowoli. Po przełożeniu ruchu wykonawca będzie mógł rozebrać dotychczasowy objazd przecinający plac budowy.

 

W tym roku planowana jest jeszcze jedna zmiana organizacji ruchu, na odcinku pomiędzy Parafianką a Strzyżowicami. Kierowcy wjadą na jezdnię ekspresówki co pozwoli na dotychczasowej DK17 zbudować przepust. Oprócz robót typowo drogowych prowadzone są prace związane z budową dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz obwodu utrzymania drogi.

Planowany termin zakończenia budowy drogi i oddania do użytku to połowa przyszłego roku.

 

Budowa drogi ekspresowej S17 na Lubelszczyźnie

Budowa drogi ekspresowej S17 na Lubelszczyźnie. Zdjęcia: GDDKIA

 

5 odcinków S17-ki do Warszawy w budowie

Przypomnijmy, że budowa dwóch odcinków S17, od granicy województw do w. Kurów Zachód to część większego przedsięwzięcia jakim jest realizacja całej trasy ekspresowej od Warszawy do Lublina. W budowie pozostaje jeszcze pięć odcinków S17-ki do węzła Lubelska za realizację których odpowiada lubelski oddział GDDKiA. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17