Lubuskie: droga ekspresowa S3 - priorytetem
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2013-01-24
Droga ekspresowa S3 od Nowej Soli do czeskiego Hradec Kralove została wpisana na listę kluczowych projektów transportowych Unii Europejskiej. Oznacza to, że nie ma ryzyka, iż na drogę zabraknie pieniędzy z Unii Europejskiej. Na budowę drogi S3 możemy otrzymać 40 proc. dofinansowania - informują przedstawiciele zarządu woj. lubuskiego.
Decyzja ta została podjęta podczas głosowania Komisji Transportu PE. Jaką kwotę Lubuskie pozyska na drogę? Mówi się o 3,5 mld zł dotacji.
Inwestycje transportowe na liście Komisji Europejskiej dotyczą najważniejszych projektów w Unii Europejskiej. Szacowane są na ponad 30 mld euro. Z nowego instrumentu będziemy mogli skorzystać w unijnym rozdaniu finansowym w latach 2014 - 2020. Polski rząd musi teraz przedstawić gotowy projekt.
Droga ekspresowa S3 przebiegać będzie od portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej części kraju, poprzez aglomeracje miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) aż po południową granicę z Czechami. Droga S3 ma też znaczenie międzynarodowe, będzie tworzyć Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy. Korytarz ma przebiegać drogą międzynarodową E-65 ze Szwecji przez Polskę (drogą ekspresową S3) na południe Włoch oraz – drugą nitką – przez Bałkany do Aten.
Inwestycje transportowe na liście Komisji Europejskiej dotyczą najważniejszych projektów w Unii Europejskiej. Szacowane są na ponad 30 mld euro. Z nowego instrumentu będziemy mogli skorzystać w unijnym rozdaniu finansowym w latach 2014 - 2020. Polski rząd musi teraz przedstawić gotowy projekt.
Droga ekspresowa S3 przebiegać będzie od portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej części kraju, poprzez aglomeracje miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) aż po południową granicę z Czechami. Droga S3 ma też znaczenie międzynarodowe, będzie tworzyć Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy. Korytarz ma przebiegać drogą międzynarodową E-65 ze Szwecji przez Polskę (drogą ekspresową S3) na południe Włoch oraz – drugą nitką – przez Bałkany do Aten.