Mazowieckie: Cztery lata na obwodnicę Iłży w ciągu DK9
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-05-27

Zaprojektowaniem i budową obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 zainteresowanych było w I etapie 18 firm i konsorcjów. W I etapie przetargu złożone wnioski oceniane były pod kątem doświadczenia i potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawcy. W II etapie wyłonione firmy będą mogły złożyć ofertę, gdzie kryterium oceny będzie nie tylko cena ale również termin realizacji jak i okres gwarancji – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie droga krajowa nr 9 przecina centrum Iłży co utrudnia życie mieszkańcom oraz wydłuża podróż DK9 trasie Ostrowiec Świętokrzyski – Radom. Zrealizowana w 2010 roku przebudowa przejścia DK9 przez Skaryszew tylko częściowo poprawiła sytuację. Istotna ulgę powinniśmy odczuć gdy obwodnicą ominiemy Iłżę.
Przyszła obwodnica Iłży w ciągu DK9 będzie miała 7,2 km długości i ominie miasto od zachodniej strony. Jej przekrój będzie zmienny: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu, tzw. 2+1 bądź też 1 jezdnia z 2 pasami ruchu. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Droga krajowa nr 9 biegnie południkowo łącząc trzy wschodnie województwa: mazowieckie, świętokrzyskie oraz podkarpackie. DK9 swój początek ma w Radomiu, dalej biegnie przez Skaryszew, Iłżę, Ostrowiec Świętokrzyski obok Tarnobrzegu i docelowo do Rzeszowa i granicy państwa w Barwinku. Docelowo na odcinku Rzeszów – Barwinek DK9 jej rolę przejmie projektowana i budowana droga ekspresowa S19.