1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Modernizacja DK1 i DK86 w Tychach

Modernizacja DK1 i DK86 w Tychach

  1. conadrogach.pl
  2. MZDiUM Tychy
  3. 2013-02-21
Modernizacja DK1 i DK86 w Tychach
Trwa modernizacja drogi krajowej nr 1 i DK 86 w Tychach. Obecnie na odcinkach o łącznej długości 3,2 km ruch odbywa się jednym pasem w obu kierunkach. Duże obciążenie nawierzchni oraz niekorzystne warunki atmosferyczne przekładają się na i tak zły stan techniczny drogi.
Wraz z nadejściem odwilży na czynnym odcinku krajowej "jedynki" powstało wiele nowych dziur i ubytków. Największe z nich zostały już naprawione. Należy jednak pamiętać, że tego typu remonty mają jedynie doraźny charakter. Gdy podłoże jest słabe (tak jak w przypadku DK1 i DK-86) woda poprzez pęknięcia w jezdni dostaje się w głąb nawierzchni. Następnie pod wpływem niskich temperatur zamarza i zwiększa swoją objętość uszkadzając w ten sposób drogę od środka. Oznacza to, że jeśli znów przyjdą mrozy, dziury po raz kolejny trzeba będzie łatać - podkreślają drogowcy z MZDiUM w Tychach.

Celem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na ul. Beskidzkiej wprowadzone zostało ograniczenie prędkości do 30 km/h oraz ustawione zostaną znaki informujące o złym stanie nawierzchni. Dziury i wyrwy często są przyczyną uszkodzenia opon, felg lub elementów zawieszenia pojazdów.  Z chwilą gdy ruch zostanie poprowadzony nowym pasem problem dziur na ul. Beskidzkiej zniknie. Przebudowa drogi będzie kontynuowana jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. Żeby móc układać asfalt wymagana jest średniodobowa temperatura minimalna rzędu 5 °C oraz brak opadów. Do tego czasu najważniejszym zadaniem wykonawcy jest bieżące utrzymanie jezdni, po której obecnie odbywa się ruch.

Bez względu na pogodę przez cały czas trwają prace na obiektach. Te zadania nie są zagrożone, a ich zaawansowanie jest duże. Choć budowane mosty, wiadukty i przejścia dla pieszych nie dotyczą samej drogi ich znaczenie przy modernizacji DK1 i DK86 jest istotne. Żeby móc przełożyć ruch na określonych odcinkach nie tylko nawierzchnia, ale też obiekty muszą być gotowe na czas. Dotychczas przy skrzyżowaniu Beskidzkiej i al. Niepodległości, czyli w miejscu gdzie powstanie nowa estakada, stanęły trzy podpory przyszłego wiaduktu. Obecnie trwa budowa rusztowania, na którym posadowiona będzie płyta wiaduktu. Na ukończeniu jest także budowa jednej nitki wiaduktu nad torami PKP. W ostatnim okresie zabetonowana została płyta nośna wiaduktu. Obecnie na obiekcie rozwieszono osłonę z folii na czas dojrzewania betonu. Ponadto wzdłuż modernizowanego odcinka ul. Beskidzkiej trwa montaż słupów pod przyszłe ekrany akustyczne - informuje MZDiUM w Tychach.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 1 Utrudnienia na drodze 86 Jak dojadę - Tychy