Modernizacja DK1 i DK86 w Tychach
- conadrogach.pl
- MZDiUM Tychy
- 2013-02-21
Celem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na ul. Beskidzkiej wprowadzone zostało ograniczenie prędkości do 30 km/h oraz ustawione zostaną znaki informujące o złym stanie nawierzchni. Dziury i wyrwy często są przyczyną uszkodzenia opon, felg lub elementów zawieszenia pojazdów. Z chwilą gdy ruch zostanie poprowadzony nowym pasem problem dziur na ul. Beskidzkiej zniknie. Przebudowa drogi będzie kontynuowana jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. Żeby móc układać asfalt wymagana jest średniodobowa temperatura minimalna rzędu 5 °C oraz brak opadów. Do tego czasu najważniejszym zadaniem wykonawcy jest bieżące utrzymanie jezdni, po której obecnie odbywa się ruch.
Bez względu na pogodę przez cały czas trwają prace na obiektach. Te zadania nie są zagrożone, a ich zaawansowanie jest duże. Choć budowane mosty, wiadukty i przejścia dla pieszych nie dotyczą samej drogi ich znaczenie przy modernizacji DK1 i DK86 jest istotne. Żeby móc przełożyć ruch na określonych odcinkach nie tylko nawierzchnia, ale też obiekty muszą być gotowe na czas. Dotychczas przy skrzyżowaniu Beskidzkiej i al. Niepodległości, czyli w miejscu gdzie powstanie nowa estakada, stanęły trzy podpory przyszłego wiaduktu. Obecnie trwa budowa rusztowania, na którym posadowiona będzie płyta wiaduktu. Na ukończeniu jest także budowa jednej nitki wiaduktu nad torami PKP. W ostatnim okresie zabetonowana została płyta nośna wiaduktu. Obecnie na obiekcie rozwieszono osłonę z folii na czas dojrzewania betonu. Ponadto wzdłuż modernizowanego odcinka ul. Beskidzkiej trwa montaż słupów pod przyszłe ekrany akustyczne - informuje MZDiUM w Tychach.