Most przez Odrę – ostatni punkt budowy drogi ekspresowej S3 w lubuskim
W drugiej połowie br. ruch będzie puszczony po obu mostach w ciągu drogi ekspresowej S3 w Cigacicach. Zdjęcia: GDDKIA

Ostatni element realizowany na budowie drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim, czyli budowa drugiego mostu na Odrze, postępuje zgodnie z planem. W drugiej połowie 2019 roku kierowcy pojadą już dwoma mostami.

- Pomimo okresu zimowego, ale dzięki sprzyjającym warunkom prace przy budowie mostu na Odrze w ciągu drogi S3 trwają – zapewnia biuro prasowe zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W województwie lubuskim to niemal finisz przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S3. Kropką nad „i” będzie zakończenie prac przy budowie drugiego mostu na Odrze na wysokości Cigacic.

W październiku 2017 roku ruch na drodze S3 przełożono na nowy obiekt a po rozebraniu starego mostu rozpoczęła się budowa drugiego, nowego obiektu. Jego uruchomienie planowane jest w drugiej połowie 2019 roku. Wtedy kierowcy będą mogli korzystać z dwóch, równoległych do siebie mostów na Odrze.

 

 

Obecnie ruch odbywa się jednym mostem - w czasie wakacji i długich weekendów to wąskie gardło na S3

Obecnie ruch odbywa się jednym mostem - w czasie wakacji i długich weekendów to wąskie gardło na S3. Zdjecia: GDDKIA

 

Miniony rok był rekordowy pod względem oddawanych kilometrów drogi ekspresowej S3. W zasadzie, oprócz wspomnianego mostu zakończono realizację całej trasy w woj. lubuskim.

Droga S3 – odcinki oddane do użytku w 2018 roku

1. S3 odcinek Nowa Sól – Kaźmierzów

  • długość: 33 km w podziale na dwa odcinki (16,4 km +16,9 km)
  • lata realizacji: grudzień 2014 – wrzesień 2018
  • wartość zadania: 803 mln zł (355 mln zł + 448 mln zł)

Inwestycja realizowana była w podziale na dwa odcinki:

  • od węzła „Nowa Sól Południe” – do węzła „Gaworzyce” (bez węzła) - 16,4 km;
  • od węzła „Gaworzyce” do węzła „Kaźmierzów” (bez węzła) - 16,9 km.

 

2. S3 odcinek Zielona Góra Północ – Niedoradz (budowa drugiej jezdni)

  • długość: 13,3 km
  • lata realizacji: październik 2015 – listopad 2018
  • wartość projektu: 211 mln zł

 

3. S3 odcinek Niedoradz – Nowa Sól (budowa drugiej jezdni)

  • długość: 17,3 km
  • lata realizacji: luty 2016 – grudzień 2018
  • wartość projektu: 212 mln zł


Docelowo droga ekspresowa S3 połączy porty w Świnoujściu i Szczecinie z granicą polsko-czeską. W woj. zachodniopomorskim na trasie Szczecin - Świnoujście w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica. Roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego br., a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest też ostatni fragment S3 Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. Przetarg na jego realizację drogowcy chcą ogłosić również w tym roku.

Natomiast w woj. dolnośląskim, jedynie poza ok. 14 km odcinkiem w. Kaźmierzów (koło Polkowic) - w. Lubin Północ, trasa została już udostępniona do ruchu. Wykonawca tego odcinka deklaruje, że do końca stycznia 2019 r. będzie chciał zapewnić przejezdność, jednak postęp prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Oddanie tego fragmentu pozwoli dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa.

Co ważne, zostały zawarte już umowy na projekt i budowę pozostałego fragmentu trasy, do granicy z Czechami. Projektowany obecnie fragment przebiega przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m.

Zgodnie z porozumiem podpisanym przez strony rządowe Polski i Czech, S3 po stronie czeskiej połączy się z autostradą D11.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Wiem
2019-01-16 09:53
S3 od Lubawki ma być gotowa w 2023.
Kamil Bisiakowski
2019-01-14 12:42
No szkoda w chuj. Lubię parówki.
MM
2019-01-10 17:51
Nie zdążą. Ale w pierwszej kolejności będą budować odcinek od granicy Polski.
frant
2019-01-10 16:31
Nie napisano, kiedy S3 ,,dojdzie" od Bolkowa do Lubawki (PL/CZ). Ale mam wątpliwości, czy Czesi zdążą do 2023-24r. ,,dociągnąć" ze swoją D11 od Jaromer do Kralovca (CZ/PL). Jeżeli ta koordynacja nawali, to ,,daremne" będą starania o szybkie zapewnienie przejezdności tranzytowej z północy na południe Europy. Ja trzymam kciuki za sprawne zbudowanie ostatniego polskiego odcinka S3.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: