• Facebook - conadrogach
Most przez Wisłę już w 2020 r. połączy Świętokrzyskie z Małopolską
Most przez Wisłę w Nowym Korczynie połączy woj. świętokrzyskie z Małopolską. Nowa przeprawa ma być gotowa jesienią 2020 roku.

Już za 30 miesięcy województwa świętokrzyskie i małopolskie połączy nowa przeprawa mostowa. Obecnie działający prom pomiędzy Nowym Korczynem a Borusową zostanie zastąpiony 677-metrowym mostem na drodze wojewódzkiej 973. Inwestycja o wartości ponad 53 mln zł wpłynie na skrócenie czasu przejazdu z województwa świętokrzyskiego do wschodniej części Małopolski.

Realizacją zadania zajmie się Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. Wykonanie nowego mostu zaplanowano do końca października 2020 roku. Jego realizacja ma odbywać się bez zakłócenia obecnego ruchu samochodowego i obecnej przeprawy promem. Pierwsze 12 miesięcy przewidziano na opracowanie dokumentacji projektowej - w tym uzyskanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności.

Zakres robót budowlanych obejmuje zabezpieczenie ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas robót, wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, zabezpieczenie i przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej oraz urządzeń melioracji szczegółowej, budowę mostu nad rzeką Wisłą wraz z dojazdami, budowę skrzyżowania typu rondo z DK 79 oraz DW 973, przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych, budowę i przebudowę systemu odwadniającego z odprowadzeniem wód opadowych do odbiorników wraz z niezbędnymi urządzeniami czy roboty wykończeniowe i porządkowe.

Inwestycję obejmującą wykonanie projektu oraz roboty budowlane sfinansują proporcjonalnie samorządy obu województw. Za swoją część prac inwestycyjnych Małopolska zapłaci ponad 25,7 mln złotych, a roboty budowlane realizowane na terenie świętokrzyskiego będą kosztować Samorząd Województwa Świętokrzyskiego 28 milionów złotych. Zdecydowana większość środków będzie pochodziła z Unii Europejskiej.

Przeprawa mostowa przez rzekę Wisłę wraz z dojazdami rozpoczyna się na terenie województwa świętokrzyskiego w miejscowości Nowy Korczyn skrzyżowaniem typu rondo z DK 79 oraz DW 973, a kończy na terenie województwa Małopolskiego w miejscowości Borusowa włączeniem do istniejącej DW 973. Budowa mostu będzie stanowić część nowego korytarza transportowego na osi północ południe, który stanie się alternatywą dla obciążonego odcinka drogi krajowej nr 73. Inwestycja umożliwi aktywację gospodarczą okolicznych terenów poprzez łatwiejsze i szybsze połączenie między dwoma sąsiadującymi województwami.

- W promieniu kilkunastu kilometrów od miejsca, w którym jesteśmy, nie ma stałej przeprawy przez Wisłę, więc ten most ma ogromne znaczenie dla naszego województwa, szczególnie dla jego wschodniej części. Już za nieco ponad 2 lata kierowcy zyskają alternatywne połączenie między Tarnowem i autostradą A4 a Kielcami i Warszawą. To przyspieszy rozwój gospodarczy i turystyczny obu województw. Z pierwszego zmodernizowanego odcinka między Tarnowem a Żabnem kierowcy będą mogli bez przeszkód korzystać już od września tego roku. Chcemy też, aby jak najszybciej ruszyły prace na pozostałym fragmencie - powiedział marszałek województwa małopolskiego, Jacek Krupa.

Odcinek jest fragmentem projektowanej drogi Zapasternicze – Nowy Korczyn o długości ok. 8 km (od miejscowości Zapasternicze poprzez tereny wsi Wola Żelichowska, Kozłów, Hubienice, Borusowa z przeprawą mostową przez Wisłę, zlokalizowaną w rejonie istniejącego promu do skrzyżowania z drogą krajową nr 79 w Nowym Korczynie.

- To jedna z najważniejszych inwestycji naszego regionu i spełnienie marzenia wielu pokoleń mieszkańców południowej części naszego województwa. Ten most skraca i ułatwia drogę do Tarnowa i daje szybszy dostęp do autostrady A4, zmniejszając przejazd o 40 kilometrów (...) Wierzymy, że będzie to bardzo popularne połączenie, skracające również czas przejazdu na Słowację – zaznaczył marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Witek ze Stopnicy
2018-04-19 23:31
Już? powinno być "wreszcie". Tyle w temacie. A jak już będzie ta przeprawa, to pogadamy.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: