Most w Darłowie i inwestycje na DW163 i 203 na finiszu
- conadrogach.pl
- ZZDW
- 2014-05-24
Most w Darłowie, fot. ZZDW
Dobiegają końca trzy inwestycje drogowe prowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 w województwie zachodniopomorskim. Chodzi o nowy most w Darłowie, drogę nr 203 na odcinku Iwięcino-Dąbki i drogę nr 163 na odcinku Glinki -Wałcz.
Most w Darłowie przeszedł w tym tygodniu pomyślnie próbę obciążeniową, podczas której badano ugięcia mostu. Firma Wrobis, która jest wykonawcą tej inwestycji prowadzi ostatnie roboty wykończeniowe - na chodnikach układane są żywice, kończone są prace malarskie na konstrukcji stalowej, na jezdni położono już ostatnie warstwy bitumiczne. Na końcu zostanie zamontowane oznakowanie pionowe i wykonane oznakowanie poziome na jezdni. Wartość robót budowlanych to ponad 13,8 mln zł. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 31 maja.
Kończą się również prace budowlane na drodze wojewódzkiej nr 203, która jest najkrótszą drogą z Koszalina do Darłowa. Droga jest znacznie obciążona ruchem w sezonie letnim, gdyż korzystają z niej turyści wypoczywający w Dąbkach i Darłowie a także odwiedzający gospodarstwa agroturystyczne znajdujące się w pobliskich miejscowościach.
11-kilometrowy odcinek między Iwięcinem a Dąbkami przebudowuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.
Droga stanie się bezpieczniejsza dzięki nowemu oznakowaniu, azylom dla pieszych i wyspom spowalniającym ruch oraz chodnikom i ścieżkom rowerowym. W Wierciszewie gdzie droga nr 203 krzyżuje się z drogą gminną prowadzącą do Sianowa i Karnieszewic powstało rondo.
Projekt zakładał też budowę trzech mostów na rzekach Nowy Rów i Bagiennicy oraz jej kanale w Bukowie Morskim a także przepustu na kanale Bielkowo. Mosty w Bukowie Morskim za 4,5 miliona zł buduje Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTAR ze Stargardu Szczecińskiego. Koniec przebudowy drogi nr 203 na odcinku Iwięcino-Dąbki zaplanowano na połowę czerwca. Obecnie prowadzone są prace wykończeniowe – nasadzane są drzewa i krzewy, wykańczane zjazdy i ścieżka rowerowa, trwają tez przygotowania do malowania i ustawienia oznakowania pionowego.
Ostatnie prace wykończeniowe prowadzone są również na drodze wojewódzkiej nr 163 na odcinku Czaplinek-Wałcz. Chodzi o modernizację 6,5-kilometrowego odcinka DW163 między Glinkami i Wałczem. Przebudowano tu most na rzece Kłębowiance oraz przepusty, zlikwidowano też dwa przejazdy kolejowe nieczynnej już linii nr 416, a także przebudowano kanalizację deszczową, chodniki, zatoki autobusowe i zjazdy gospodarcze w miejscowościach Kłębowiec i Wałcz. Wykonawcy pozostało malowanie oznakowania poziomego.
Kończą się również prace budowlane na drodze wojewódzkiej nr 203, która jest najkrótszą drogą z Koszalina do Darłowa. Droga jest znacznie obciążona ruchem w sezonie letnim, gdyż korzystają z niej turyści wypoczywający w Dąbkach i Darłowie a także odwiedzający gospodarstwa agroturystyczne znajdujące się w pobliskich miejscowościach.
11-kilometrowy odcinek między Iwięcinem a Dąbkami przebudowuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.
Droga stanie się bezpieczniejsza dzięki nowemu oznakowaniu, azylom dla pieszych i wyspom spowalniającym ruch oraz chodnikom i ścieżkom rowerowym. W Wierciszewie gdzie droga nr 203 krzyżuje się z drogą gminną prowadzącą do Sianowa i Karnieszewic powstało rondo.
Projekt zakładał też budowę trzech mostów na rzekach Nowy Rów i Bagiennicy oraz jej kanale w Bukowie Morskim a także przepustu na kanale Bielkowo. Mosty w Bukowie Morskim za 4,5 miliona zł buduje Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTAR ze Stargardu Szczecińskiego. Koniec przebudowy drogi nr 203 na odcinku Iwięcino-Dąbki zaplanowano na połowę czerwca. Obecnie prowadzone są prace wykończeniowe – nasadzane są drzewa i krzewy, wykańczane zjazdy i ścieżka rowerowa, trwają tez przygotowania do malowania i ustawienia oznakowania pionowego.
Ostatnie prace wykończeniowe prowadzone są również na drodze wojewódzkiej nr 163 na odcinku Czaplinek-Wałcz. Chodzi o modernizację 6,5-kilometrowego odcinka DW163 między Glinkami i Wałczem. Przebudowano tu most na rzece Kłębowiance oraz przepusty, zlikwidowano też dwa przejazdy kolejowe nieczynnej już linii nr 416, a także przebudowano kanalizację deszczową, chodniki, zatoki autobusowe i zjazdy gospodarcze w miejscowościach Kłębowiec i Wałcz. Wykonawcy pozostało malowanie oznakowania poziomego.