Nagroda specjalna dla mostu w Kwidzynie
- conadrogach.pl
- Budimex
- 2013-11-22
W V edycji Konkursu Mostowego im. Maksymiliana Wolffa wybudowany przez Budimex most przez Wisłę w Kwidzynie w ciągu drogi krajowej nr 90 został uhonorowany nagrodą specjalną.
To jeden z najdłuższych mostów typu extradosed na świecie – ponad 800 m, gdzie długość przęsła ma 204 m. Nowy most w Kwidzynie zbudowany jest po nowym śladzie drogi krajowej nr 90. Połączy oba brzegi Wisły, zapewni szybki i bezpieczny przejazd między drogami krajowymi nr 55 i 91. Dzięki przeprawie, Kwidzyn zyska połączenie przez drogę krajową nr 91 i wojewódzką 231 z autostradą A1.
Most extradosed łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Część kabli sprężających poprowadzonych jest poza przekrojem dźwigara. Rozpiętości przęseł na tego typu konstrukcjach wynoszą od 100 do 200 metrów. W przypadku przeprawy w Kwidzynie rozpiętości wynoszą od 130 do 204 m.
Jury konkursu – najznamienitsi profesorowie z branży mostowej - doceniło wyjątkowość i innowacyjność mostu w Kwidzynie. Budowa mostu typu extradosed o tej skali to pionierska realizacja na skalę europejską, a nawet światową. Dotychczas takie obiekty o porównywalnej rozpiętości przęseł powstały w Japonii (dwa) i Szwajcarii (jeden).
Most extradosed łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Część kabli sprężających poprowadzonych jest poza przekrojem dźwigara. Rozpiętości przęseł na tego typu konstrukcjach wynoszą od 100 do 200 metrów. W przypadku przeprawy w Kwidzynie rozpiętości wynoszą od 130 do 204 m.
Jury konkursu – najznamienitsi profesorowie z branży mostowej - doceniło wyjątkowość i innowacyjność mostu w Kwidzynie. Budowa mostu typu extradosed o tej skali to pionierska realizacja na skalę europejską, a nawet światową. Dotychczas takie obiekty o porównywalnej rozpiętości przęseł powstały w Japonii (dwa) i Szwajcarii (jeden).