Nie ma odwołań w przetargach na S11 Koszalin – Bobolice
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-12-12
- Nie ma odwołań od wyboru ofert w przetargach na realizację S11 Koszalin - Bobolice. Wysyłamy dokumentację postępowań do kontroli uprzedniej prezesa UZP – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. Drogowcy zaznaczyli jednak, że w sądzie okręgowym w Warszawie będzie rozstrzygana kwestia skargi jednej z firm na wcześniejszy wyrok KIO dla odc. 1 i 3 dotycząca wcześniejszego wykluczenia z przetargu.
Przypomnijmy, trasę S11 z Koszalina do Bobolic podzielono na trzy odcinki, GDDKIA wybrała wykonawców:
- Koszalin – Zegrze Pomorskie (dł. 16,8 km): Budimex S.A., wartość oferty 579,81 mln złotych
- Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) - (dł. 19,28 km): Mostostal Warszawa S.A., wartość oferty 478,3 mln złotych
- Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice (dł. 11,6 km): PBDiM Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A., wartość oferty 450 mln złotych.
Według harmonogramu ekspresowa trasa S11 z Koszalina do Bobolic powstanie w 2023 roku (wykonawcy mają 36 miesięcy od podpisania umowy na prace projektowe - 17 m-cy i budowlane). Trasa S11 w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej DK11. Będzie miała dwie jezdnie i 4 nowe węzły drogowe: „Zegrze Pomorskie", „Koszalin Południe", „Głodowa", „Bobolice”, a węzeł Koszalin Zachód budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z szeregu miejscowości przy obecnej DK11. W ramach inwestycji powstanie również łącznik S11 z DK25 na południe od Bobolic.
Droga ekspresowa S11 to jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej łącząca środkowe i wschodnie wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem. W tym roku na mapie drogowej przybyło jedynie 12 kilometrów trasy - obwodnica Szczecinka.