Nowa DK74 wyprowadzi ruch z Janowa Lubelskiego i Szczebrzeszyna
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2018-06-11
- Wyłonione w przetargu biura projektowe będą miały 32 miesiące na opracowanie dokumentacji. Ich zadaniem będzie przeanalizowanie możliwości poprowadzenia nowej drogi, wskazanie kilku wariantów przebiegu, opracowanie dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej a w dalszym etapie zaproponowanie bardziej szczegółowych rozwiązań dla wskazanego decyzją środowiskową wariantu przebiegu drogi – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektanci dostarczą na potrzeby przyszłej DK74 analizę i prognozy ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg (mapa do celów projektowych), dokumentacja geologiczna, hydrogeologiczna, geotechniczne i środowiskowe. Opracują również materiały do przeprowadzenia oceny i audytu BRD a także opracowania techniczne z rozwiązaniami projektowymi w zakresie branży drogowej, mostowej i branż towarzyszących.
Kolejnym krokiem po otrzymaniu decyzji środowiskowej i dokumentacji STEŚ-R będzie ogłoszenie przetargu na opracowanie projektu budowlanego nowych odcinków DK74.
- Mając komplet dokumentów i pozwoleń wyłonimy wykonawców tras, których realizacja pozwoli wyprowadzić ruch z centrum Janowa Lubelskiego i Szczebrzeszyna. To kolejny element działań prowadzonych przez GDDKiA na tej drodze. Przypomnijmy, że oddano do ruchu obwodnice Frampola i Hrubieszowa, kończy się przetarg na wyłonienie wykonawcy rozbudowy odcinka od Frampola do Gorajca, opracowywana jest dokumentacja na rozbudowę kolejnego odcinka od Gorajca do Szczebrzeszyna a na korektę przebiegu trasy omijającą Gorajec uzyskujemy decyzję środowiskową. Opracowywane jest dokumentacja na rozbudowę odcinka Jarosławiec - Miączyn i przygotowujemy ogłoszenie przetargu na odcinek od Zamościa do Miączyna – zapowiadają drogowcy.