Nowa umowa na S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-02-17
W maju 2019 roku drogowcy odstąpili od umowy z poprzednim wykonawcą. - Decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu – przypomina GDDKIA. Nowy przetarg ruszył w lipcu 2019 r. W jego efekcie wykonawcą inwestycji jest firma Polaqua, a wartość umowy to ok. 457,3 mln zł. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.
- Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania oraz uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu – informują drogowcy.
Odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W realizacji znowu jest całość trasy ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Mapa: GDDKIA
W realizacji są kolejne dwa odcinki drogi ekspresowej S7 do obwodnicy Grójca. Nowe odcinki zapewnią bezkolizyjne połączenie Południowej Obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S7 w kierunku Krakowa i dalej na południe.
Na odcinku S7 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości ok. 14,8 km i realizowanym przez firmę IDS-BUD, uzyskano już decyzje ZRID. Pierwszą 2 października 2019 r., na odcinek B1, co pozwoliło rozpocząć w terenie prace geodezyjne, saperskie oraz wycinkę drzew. Na odcinek B2 decyzję ZRID wydano 30 grudnia 2019 r. Obecnie trwa inwentaryzacja terenu, a geodeci wytyczają linie rozgraniczające inwestycji. Ponadto prowadzona jest wycinka drzew.
Kolejny odcinek o długości blisko 8 km, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, realizuje firma Mota-Engil Central Europe. Decyzje ZRID, na cztery mniejsze odcinki realizacyjne, uzyskano 13 listopada, 21 i 27 grudnia 2018 r., oraz 7 stycznia 2019 r. Prowadzone są roboty drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami i nasypami. Powstają również obiekty mostowe (filary, wykopy, fundamenty), jak i prowadzone są prace przy przebudowie/budowie infrastruktury podziemnej.
Dalej od Grójca do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego dojedziemy już w ekspresowym tempie. W grudniu 2019 roku, na około pięć miesięcy przed terminem umownym, udostępniono kierowcom ciąg główny drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód. Zgodnie z umową wykonawca nadal kontynuuje między innymi roboty przy budowie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i jego połączeniu z dawnym przebiegiem DK7 oraz przy drogach dojazdowych. Ten niespełna 8-kilometrowy fragment S7 połączył zrealizowane wcześniej odcinki i w efekcie kierowcy mają teraz do dyspozycji blisko 200 km nieprzerwanej dwujezdniowej drogi ekspresowej.