Nowoczesna technologia na łódzkiej DW480
- conadrogach.pl
- ZDW Łódź
- 2013-12-03
Droga wojewódzka nr 480 w woj. łódzkim, fot ZDW Łódź
Nowatorski projekt naukowców z Politechniki Łódzkiej nabiera realnych kształtów. Ruszyła przebudowa mostu na rzece Pilisi w Szczercowskiej Wsi (województwo łódzkie), w ciągu drogi wojewódzkiej nr 480.
Całe przedsięwzięcie odbywa się przy udziale technologii opracowanej przez łódzkich naukowców i j szwajcarskiego partnera łódzkiej uczelni - EMPA /Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology/, w ramach projektu TULCOEMPA.
Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy „D" (20 t) do co najmniej klasy „B"(40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów.
Koszt inwestycji to prawie 1,95 mln zł. Prace potrwają do końca maja 2014 roku. Obecnie trwają roboty na dojazdach do mostu - ruch odbywa się wahadłowo.
Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy „D" (20 t) do co najmniej klasy „B"(40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów.
Koszt inwestycji to prawie 1,95 mln zł. Prace potrwają do końca maja 2014 roku. Obecnie trwają roboty na dojazdach do mostu - ruch odbywa się wahadłowo.