Nowotargowa usprawni komunikację w Łodzi
- conadrogach.pl
- UM Łódź
- 2014-02-22
Wszystkie ekspertyzy są zgodne, że budowa ulicy Nowotargowej jest najlepszym z możliwych rozwiązań przy uwzględnieniu całego systemu komunikacyjnego, obsługującego rejon Nowego Centrum Łodzi oraz powstającego dworca Łódź Fabryczna. Dotychczasowa siatka ulic w tym rejonie nie gwarantuje płynności i uspokojenia ruchu dla tych inwestycji. Już teraz ulice: Targowa, Tuwima czy Kilińskiego są obciążone, a nie ma drożności przejazdu w newralgicznym punkcie miasta w osi południe – północ.
W opinii ekspertów wielokrotnie pojawiła się teza, że ulica Nowotargowa, prowadząca ruch w czterech pasach jezdni od ul. Uniwersyteckiej do al. Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 713) jest nie tylko ważnym korytarzem drogowym, ale głównym organizatorem ruchu w centrum Łodzi. Wskazywano także, że wraz z rozwojem obszaru NCŁ, wzrostem liczby mieszkańców i pracowników, a także uruchomieniem dworca wraz z węzłem multimodalnym potrzeby transportowe znacznie się zwiększą. Zakładając nawet minimalne projektowane parametry, czyli 20 tys. osób na dworcu, 10 tys. w autobusach oraz 10 tys. na przesiadkach, ulica Nowotargowa jest niezbędnym elementem przyjęcia, rozładowania i uspokojenia natężenia ruchu w samym centrum Łodzi. Ma to także znacznie w przypadku wskaźników bezpieczeństwa na drogach oraz w sferze ekologicznej – emisji spalin i hałasu.