Nowy most przez Nogat w Malborku oficjalnie otwarty
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-08-03
Budowa drugiego mostu przez Nogat w Malborku rozpoczęła się w kwietniu 2015 r. Zakres inwestycji obejmował również rozbudowę układu drogowego do dwóch jezdni oraz przebudowy skrzyżowań na odcinku 1,8 km. Wzdłuż całej inwestycji powstał ciąg pieszo-rowerowy. Na skrzyżowaniach wykonano nowe sygnalizacje świetlne i wdrożono nowoczesny system kompleksowego, adaptacyjnego sterowania ruchem maksymalizujący przepustowość skrzyżowań w oparciu o rzeczywiste dane o ruchu. System obejmuje nie tylko skrzyżowania na przebudowywanym odcinku, ale kilka innych w ciągu drogi krajowej nr 22 (al. Rodła).
Nowy most przez Nogat w Malborku w ciągu DK22 i DK55. Zdjęcia: GDDKIA
Przed przebudową „wąski gardłem” w przejeździe przez miasto był most przez Nogat, gdzie był poprowadzony przebieg dwóch dróg krajowych: 22 i 55. Po budowie drugiego mostu i rozbudowie układu drogowego ruch na trasie odbywa się płynnie, co jest szczególnie istotne w sezonie letnim, kiedy malborski zamek przyciąga wielu turystów.
Budowa drugiego mostu przez Nogat wraz z dojazdami w Malborku w ciągu dróg krajowych nr 22 i 55. Zdjęcia: Marek Kamiński, GDDKIA
Most przez Nogat
Konstrukcja nośna mostu stanowi pięcioprzęsłowy, ciągły ustrój płytowo-belkowy, całkowita długość obiektu pomiędzy dylatacjami wynosi 178,80 m. Szerokość całkowita 16,80 m, szerokość jezdni w linii krawężników 11,50 m.