Nowy odcinek S11. Jeździmy obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-07-12
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego budowana była w dwóch etapach. W 2009 r. ukończony został I, 6,2 kilometrowy etap budowy. Na rozpoczęcie II etapu mieszkańcy czekali 5 lat. Oddawany odcinek to około 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S11, która pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Kończy się na rondzie Strugi. W przyszłości będzie to fragment drogi ekspresowej S11 łączącej Śląsk z wybrzeżem Bałtyku. Drogi, której przebieg ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego nie tylko województwa wielkopolskiego ale całej zachodniej Polski.
Budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej. Budowa rozpoczęła się pod koniec roku 2014. Koszt robót wynikający z przetargu to prawie 285 mln zł, z czego dofinasowanie ze środków Unii europejskiej wynosi 174 mln zł.
Dwujezdniowa ekspresowa droga S11 uwolni miasto od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa S11 jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Ostrów Wielkopolski Wschód i Ostrów Wielkopolski Południe. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 15 obiektów inżynierskich. Powstały urządzenia związane z ochroną środowiska, a także urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego i sprawne odwodnienie jezdni. W ramach projektu zmodernizowano 1,4 kilometrowy fragment drogi krajowej nr 25 stanowiący wyjazd ul. Kaliską w stronę Kalisza. W tym miejscu warto dodać, że dalszy odcinek drogi krajowej nr 25, poprzez Kalisz aż do Konina jest obecnie projektowany.