Nowy wykonawca będzie miał 14 m-cy na dokończenie A4
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-02-18
Prawie 45 kilometrowy odcinek autostrady A4 na Podkarpaciu zostanie oddany nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wybór nowego wykonawcy dla odcinka A4 Rzeszów - Jarosław. Nowy wykonawca będzie miał 14 miesięcy na dokończenie budowy A4.
Odcinek A4 Rzeszów – Jarosław miał być oddany do końca tego roku, jednak po zerwaniu umowy z firmą Polimex-Mostostal, wiadomo było, że budowa znowu się opóźni.
Przypomnijmy, 14 stycznia br. odstąpiono od umowy z konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku A4: Polimex Mostostal S.A. i Doprastav a.s. Powodem było nie wywiązywanie się konsorcjum z zapisów kontraktowych oraz duże opóźnienia w realizacji kontraktu. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie rzeczowe wynosiło 69%, natomiast upływ czasu 105%. Koniecznym więc stało się wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy budowę. Przeprowadzono inwentaryzację wykonanych robót przez dotychczasowego Wykonawcę. Przygotowano także dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu.
Jak informuje GDDKiA nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk. Zadanie to jest współfinansowane ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja obejmuje budowę ponad 41 km autostrady A4 o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pasy awaryjne. Połączenie ww. odcinka autostrady A4 z układem lokalnych ciągów komunikacyjnych realizowane będzie poprzez 3 węzły: węzeł Łańcut, węzeł Przeworsk, węzeł Wierzbna. Dla powiązania terenu po obu stronach autostrady zaprojektowano budowę 78 obiektów inżynierskich Ponadto na odcinku tym zlokalizowane będą 4 MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych).
W budowie jest także odcinek A4 Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica Pustynia), długości ponad 34 km. Po zerwaniu w 2012 roku umowy z konsorcjum Hydrobudowa (lider), ogłoszono przetarg na dokończenie budowy tego odcinka. Najniższą ofertę na realizację tego odcinka autostrady A4, na kwotę ponad 981 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest firma Heilit + Woerner Budowlana Sp. z o.o. a partnerem firma Budimex S.A. Zgodnie z podpisaną umową prace mają potrwać do listopada br.
Autostrada A4 o długości docelowej około 680 km, łącząca granicę państwa z Niemcami w Jędrzychowicach koło Zgorzelca, województwo dolnośląskie, opolskie, małopolskie, podkarpackie z granicą państwa z Ukrainą w Korczowej. Autostrada A4 leży w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, który zaczyna się w Calais we Francji biegnie przez Brukselę, Kolonię, Drezno, Wrocław, Katowice, Korczową, Lwów i Kijów aż do Kazachstanu. A4 jest najdłuższą autostradą w naszym kraju.
Przypomnijmy, 14 stycznia br. odstąpiono od umowy z konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku A4: Polimex Mostostal S.A. i Doprastav a.s. Powodem było nie wywiązywanie się konsorcjum z zapisów kontraktowych oraz duże opóźnienia w realizacji kontraktu. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie rzeczowe wynosiło 69%, natomiast upływ czasu 105%. Koniecznym więc stało się wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy budowę. Przeprowadzono inwentaryzację wykonanych robót przez dotychczasowego Wykonawcę. Przygotowano także dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu.
Jak informuje GDDKiA nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk. Zadanie to jest współfinansowane ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja obejmuje budowę ponad 41 km autostrady A4 o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pasy awaryjne. Połączenie ww. odcinka autostrady A4 z układem lokalnych ciągów komunikacyjnych realizowane będzie poprzez 3 węzły: węzeł Łańcut, węzeł Przeworsk, węzeł Wierzbna. Dla powiązania terenu po obu stronach autostrady zaprojektowano budowę 78 obiektów inżynierskich Ponadto na odcinku tym zlokalizowane będą 4 MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych).
W budowie jest także odcinek A4 Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica Pustynia), długości ponad 34 km. Po zerwaniu w 2012 roku umowy z konsorcjum Hydrobudowa (lider), ogłoszono przetarg na dokończenie budowy tego odcinka. Najniższą ofertę na realizację tego odcinka autostrady A4, na kwotę ponad 981 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest firma Heilit + Woerner Budowlana Sp. z o.o. a partnerem firma Budimex S.A. Zgodnie z podpisaną umową prace mają potrwać do listopada br.
Autostrada A4 o długości docelowej około 680 km, łącząca granicę państwa z Niemcami w Jędrzychowicach koło Zgorzelca, województwo dolnośląskie, opolskie, małopolskie, podkarpackie z granicą państwa z Ukrainą w Korczowej. Autostrada A4 leży w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, który zaczyna się w Calais we Francji biegnie przez Brukselę, Kolonię, Drezno, Wrocław, Katowice, Korczową, Lwów i Kijów aż do Kazachstanu. A4 jest najdłuższą autostradą w naszym kraju.